Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa tangent på Keystation Pro 88

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min M-Audio Keystation Pro 88 har börjat bråka lite. Min favorittangent (D4) fastnar ibland. Framförallt sker detta när man släpper upp den sakta. Sjukt irriterande. Antar att det är en fjäder som bråkar.

Vågar man skruva upp eller kommer allt flyga i bitar?

Vart får man tag på en fjäder (om det är det som krånglar)?

Hoj!
/Rob

Vaffan! Lite kvalificerade gissningar och rena skrönor brukar man ju åtminstone kunna skaka ur det här brokiga gänget pinâtas.

Informera, raljera - ljug!

Vadsomhelst så man får lite mod att sätta mejseln i mackapären. :kaaaka!:

/Rob

har lite liknande problem med min micron. behöver slå lite hårdare på två tre tangenter. Skulle vara trevligt med tips om såna här förhållandevis enkla midi problem. Lägg undan mejseln så länge.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-11 12:27
Ursprungligen av Roberth:

Vågar man skruva upp eller kommer allt flyga i bitar?

Jag har ingen erfarenhet av just M-Audio Keystation Pro 88 men det är säkert ingen större fara att öppna den och titta lite närmare på problemet. Har du riktig tur så är det smuts som orsakar att tangenten fastnar. Har du otur så är det något mekaniskt som gått sönder ...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-11 12:28

Ta en stor kopp lugnande kaffe/te och ta fram verktygen.
Ladda digitalkameran med bra batterier och dokumentera ALLT vad du gjör.. så du får ihop den sen.
Men.. inga garantier kvar? Kolla det först.

När du fått isär den så dokumentera allt med bra bilder.. lägg gärna upp här sedan.
Då ser du säkert vad som felar.

Har tyvärr inga garantier kvar. Visst skulle jag gärna lämna in den, men den är jäkligt stor och jag har ingen bil. Komma med ett 88 tangenterskeyboard på T-bana skulle vara ganska... högprofilerat.

Dokumentera med kamera är en god ide´. Skulle vara skönt om man hittade nån, dokumentation om hur man öppnar, men trots idogt googlande har jag inte hittat nåt.

Mer tips!

/Rob

1
Bevaka tråden