Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tar ni med datorn på semestern?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-18 23:47

De flesta av oss använder datorerna i våra respektive jobb...men många av oss som också valt att arbeta med bärbart kanske får med sig maskinen på semestern i någon form.

Hur gör du - och, om du tar med dig den, vad tar du med dig, hur använder du den och hur ofta...?!?

Tar naturligtvis med min iBook Lime. Web,Mail, iPhoto, iMovie och iTunes som främsta bruksprogram...

Jag *är* den digitala hubben

Anders

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-19 01:08

Hehehe... Hade varit kul att se minerna i incheckningen om man började lassa upp burk & skärmar på bandet...
Tyvärr, är jag inte "med"powerbook än på ett tag... Men, jag skall plocka med USB kabeln till kameran, vem vet om man inte kan hitta nått Internetcafé & få tankat av sina CF-kort...

Ska bila till Frankrike. Kanske tar jag med mig Powerbooken och en digitalkamera. Man måste ha något att pyssla med de dagar regnet öser ner.

En Powerbook, två fräscha batterier och en holme i Pite skärgård. Man får jobba lite som de gjorde förr, planera på papper innan så man inte slösar på batterierna.

Fast det borde väl gå att ladda med solceller?

• Oregistrerad
  • 2002-06-19 08:31

Kameran och PB´n kommer nog med på semestern...

Jag funderar eventuellt på att köpa en PB till slutet av sommaren. Men när jag föreslog för tjejen att jag skulle ta med mig datorn till Grekland på semestern, då slog det runt för henne.

Om jag överhuvud taget skaffar något bärbart så blir det nog ändå en semester utan dator, är jag rädd...

[ 19 Juni 2002, 08:45: Meddelandet ändrat av: Jont Olof ]

Absolut inte!
Semester är semester.

Ibook med DVD (och minihögtalare) med på semester, regnar det så regnar det.

/M

• Oregistrerad
  • 2002-06-19 09:50

Sålänge medresenärerna inte klagar är det väl klart att iBooken får följa med!

En liten fråga om de nyare iBookmodellerna med vit kubisk eladapter. Följer det med uttag för utländska hål i väggen med datorn eller får man köpa såna själv?

Enda anledningen till att ta med den skulle väl vara att kunna kolla mail och att tömma kameran.

Om man kunde tanka bilder från kameran till en iPod så vore en sådan en given semesterkompis.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kim Ahlström:
En liten fråga om de nyare iBookmodellerna med vit kubisk eladapter. Följer det med uttag för utländska hål i väggen med datorn eller får man köpa såna själv?

Nope, det följer inte med några andra än vår svenska adapter (som iofs är samma som i stora delar av Europa).

1
Bevaka tråden