Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lek & lär med en B/W ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en G3 350 B/W över som jag inte vet vad jag ska göra med.

Någon som har ett kul "lek & lär"-tips?

Har funderat på att dra i OS X och använda till ett web-kamera-projekt...

Vad jobbar du med? Vilka intressen har du?

Jag vill ut lite på okänd mark... Hitta nya intressen. Labba och tabba. Skruva och bränna. Hellre mjukt än hårt.

Jobbar på grafisk servicebyrå och har aldrig lekt med en mac, bara jobbat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-12-10 16:50

Om du inte vill leka kan du alltid ge den till mig! (

) Fast då skulle jag behöva det gamla tangentbordet åter...Jag hoppas det kom fram till dig? Och att du kunde använda det trots det något kortare sladden? OCH jag har inte glömt bort att du vill ha Dajm - den som väntar på nåt gott...

Ärligt talat, til ämnet: jag själv sitter här och laddar hem Mandrake Linux och är eld och lågor - brinner av nyfikenhet helt enkelt. Kanske det vore nåt; Linux?

Mjo, jag har funderat på Linux. Men sedan då? Är Linux i sig något att leka med?

Tangentbordet är framme och Daimabstinensen har försvunnit.

Vad hade du för burk PJW?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-12-10 22:14
Citat:

quote:...Men sedan då? Är Linux i sig något att leka med?...[/QB]

Linux är helt underbart bara i sig. Det finns så enormt mycket att göra så du anar inte. Linux har massor att erbjuda. Så vill man trix och ladda, sätta upp servrar, skapa skript med mera så är Linux toppen.

Linux går snabbt på en 350Mhz G3. OSX går bra, men inte snabbt. Mycket minne är att rekommendera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-12-12 15:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: David Molarin:
Mjo, jag har funderat på Linux. Men sedan då? Är Linux i sig något att leka med?

Tangentbordet är framme och Daimabstinensen har försvunnit.

Vad hade du för burk PJW?

Jag sitter med en iMac Dv Graphite! Jag äälskaar den!! Skönt att tangentbordet kom fram. Lite kort sladd som sagt. Hur har du gjort med din B/W nu då?

Den står på jobbet och skräpar. Kanske ska sälja den och köpa ett flipperspel...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-12-13 19:33

Bestämmer du dig för att sälja nån gång så glöm inte bort att säga till mig! Flipperspel kan dock vara dyra.

1
Bevaka tråden