Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

se posta carbonara filmen

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-10 23:41

hej!
Jag deltar i en filmtävling som posten har.
Det gäller att göra en film som är max 1 minut lång på temat "från-till".
Jag har gjort en rulle till den tävlingen i ett 3dprogram (Cinema 4D) och animerat och det har varit det roligaste jag gjort på länge och jag hoppas ni vill se min film och gärna rösta...
Posta Carbonara

gå hit om ni vill till postens tävling
Skriv gärna och tyck till om filmen
ps! grattis palegolas till nya macen!...

Goda Hälsningar
Roland :rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-11 21:23

i slutet av filmen så hoppar bilen ner i en postlåda, lyssna noga på det ljudet, alltså själva smällen från brevlådan, det ljudet där är jag väldigt stolt över, jag fick dra ut hela bandspelaren med 2 förlängningssladdar + mikrofon och frugan fick hålla i micken medan jag smällde, det tog 5, 6 omtagningar innan jag fick den riktiga smällen att funka...

rolle :rolleyes:

THE INCREDIBLE MACHINE!!!

Kul sak!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-11 23:26

Kul att du gillade den Andersson....

Roland

  • Medlem
  • 2002-12-12 08:00

Skitcool!

Gillar verkligen där den tippar framåt och "spaden" på sidan visar vad den fyller för funktion

Mycket snygga rörelser, det "känns" helt rätt.

En sak som jag osökt kommer att tänka på är slutscenen på MIB med kulpåsen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-12 13:35

Hej cerv
kul att höra, nu måste jag se MIB, just att få rörelserna någorlunda naturliga var det svåraste att få till, det blev många omrenderingar och finjusteringar....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-13 00:14

tack magnus krantz för din röst..
:rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-13 14:41

på kul så kollade jag hur många röster jag fått mellan två tidsperioder,
i morse kl 7.30 låg jag på 7.e 8.e plats, då tittade jag på hur många som hade röstat på och hur många som hade tittat på filmen, så här såg det ut:

kl 7.30:
betyg: 2.44
antal röster (dec): 927 st
antal visningar: 470 st
plats 7:a

kl 13.15
betyg: 2.52
antal röster (dec): 886 st
antal visningar: 480 st
plats 3.a

med andra ord så fuskröstade någon ner min film under natten till 7.e plats, sen togs fuskrösterna bort och då åkte jag upp till 3.e plats.....vilken fajt.....tyvärr kan jag ej se hur dom har röstat 1:a eller 5:a.....hm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-18 17:10

Hej Andersson..
Jag råkade stöta på spelet "Incredible machine" och
det stämmer in ganska bra på min film faktiskt, med en massa händelser som påverkar och skapar nya rörelser och riktningar, det var kul att se....

mvh roland :rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-20 20:07

Jag vill ännu en gång rekommendera min film "posta Carbonara", ja jag vet att jag är tjatig, men filmen har faktiskt blivit mycket omtalad i flera av dom andra macforumen och jag har fått bra respons från flera bild och filmkonstnärer som jag kontaktat, så ge min film en chans och se den.
Filmen:
posta carbonara
Postens hemsida:
fromto.se
ps! rösta gärna....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-20 20:10

Men sluta nu. Du har ju sagt det en gång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-26 22:12

Okey, Mondo65!
Jag håller med om att det sista inlägget blev lite tjatigt och ber dig om ursäkt, och tackar alla för intresset, det har varit ett otroligt bifall med över 1500 som tittat på min film, och jag har både fått ris och ros, men det är som det ska vara tycker jag.
Jag ska ta det lite lugnare med mina inlägg, jag lovar....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-29 16:29

Hej alla carbonaros!
Här kommer en liten manual till cinema där jag beskriver hur jag gjort carbonarafilmen....håll till godo....
mvh roland

http://medlem.spray.se/rolandboren/cinemamanual.pdf

[ 29 December 2002, 16:30: Meddelandet ändrat av: boren ]

Någon här kan konsten att hålla en tråd vid liv...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-29 18:11

Någon är väldigt intresserad av att visa upp sig, att försöka synas. Det kanske vore en bra idé att tejpa upp affischer på byn?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-02 17:56

Hej romanenko, fult påhopp!

Jag har ej loggat in som nån annan en mig själv, mitt namn är boren och jag har ej fuskat eller mutat någon annan eller på något osjysst sätt manipulerat rösterna, men om du tvivlar så kan du väl höra av dig till dom som styr forumena, dom vet vilka som ligger bakom användarnamnen...jag blev ledsen och förbannad över ditt taffliga påhopp, hoppas du förstår detta

till er andra, god fortsättning på året.
mvh Roland (mig själv och ingen annan)

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error ´80004005´

[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied.

/V2/functions/dbConn.asp, line 12

Fortfarande ett mysterium för mig att folk inte lär sig att byta ut sina skräp-windows-system.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-01-02 18:17

Medger att jag kanske var lite elak och att det kanske till och med är som så att jag ska be om ursäkt.

Det är ganska komiskt att två personer båda skriver "surrialistisk" istället för surrealistisk dock.
Filmen måste ju också vara riktigt bra med tanke på att Macigen påstår att det är han som har gjort den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-03 12:58

romanenko...

vem förutom "macigen" skriver surrialistisk?
Jag har då inte gjort det....

Roland Borén (den ende)

1
Bevaka tråden