Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac i Uppsala

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite problem med min mac (PB G4). Jag maste installera MacOSX men min interna cd ar trasig. Jag maste ha en till mac for att kunna installera det igen. Derfor undrar jag om det finns nagon snell sjal i uppsala (eller i nerheten) som har lust att hjalpa mig en snabbis.

Losningen ser ut som foljer:
1. Boota datorn i TDM
2. Koppla in den via FireWire till din burk.
3. Formatera om det i tva partitioner.
4. Slanga in Installationen pa en partition.
5. Boota om och installera till den andra partitionen.

Risken finns kanske att jag maste kasta in ett helt system. Men vore najs om det funkade med installationen bara.

Snella.... hjelp mig....

Bor i sthlm så det kanske blir för långt men har du vägarna förbi så säg till så kan du få hjälp

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-02 21:27

Tja
Jag bor i Uppsala (Nyby). Kan säkert hjälpa till.

När och hur?

Jag bor också i Uppsala. Kan dock inte hjälpa till innan nästa vecka.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-03 09:36

Funkar det inte med dom andra ska det väl gå hos mig oxå (i Uppsala). Men då måste jag nog städa kontoret....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-03 10:02

Vilken respons

Erik L - i Uppsala? Wow… Erik Lindahl här… Från Uppsala. Säg inte att du heter det också…

Jag kan som sagt hjälpa dig. I helgen eller någon kväll. Brukar vara hemma runt 19:00-tiden. Släng ett mail.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-03 10:23

En kollega har en iMac G4 som står på kontoret i ett par dagar. Om du tar med dig allt du behöver och lovar och svär att det du gör inte sabbar nåt på den får du gärna låna den en stund.
Vi finns i gamla mejeriet (Storgatan/St Persgatan). Intressant?

[ 03 Juli 2002, 10:25: Meddelandet ändrat av: Niklas ]

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-03 11:01

Nämen, nu börjar det bli så många här att vi får starta en egen tråd - 99mac.com/uppsala

Dom som kan... ring mig på 070-2332643
EDIT: Har inte tillgang till min email for tillfellet.... har semester och vegrar typ att gat ill jobbet for da fastnar jag der.

[ 03 Juli 2002, 13:43: Meddelandet ändrat av: matricks ]

1
Bevaka tråden