Dom verkar ha fått någorlunda ordning på driftklarheten nu iallafall, ett tag var ffa webmailen en plåga att använda...
Integrationen mellan webmailen och mail.app är annars ganska bra(fast den kan bli lite bättre, iSync av adressboken hade suttit som smäck...)
iDisken är också bra, 20Meg var trångt, så ökningen till 100meg var välkommen.
Annars bjuder väl inte .Mac på några större sensationer. Back-up och Virex har jag inte haft någon större nytta av. iCal kopplingen mot Homepage är lite kul, men jag har inte funnit någon bra användning för den. iPhotokopplingen mot Homepage är väl den funktion som är mest användbar, men kan vara lite buggig ibland. Homepage i övrigt är väl inte så mycket att hänga i julgran...varför skulle t.ex inte alla textfält kunna vara editerbara? Som det är nu så blir det inte så snyggt om man försöker använda något annat språk än Engelska.
Sedan blir jag lite irriterad på allt gizmokrafs runt ikring, med "sockrade erbjudanden", skräpspel, rabatter och tjafs, kors och tvärs. Sänk priset för .mac eller ge något av värde som en större iDisk istället för att hålla på som värsta TV-shopen...
Summa: iDisk och mail får godkänt och är riktigt bra, men mycket av det andra känns som billigt krafs kring julgranen...jodå, jag kommer nog trots allt att betala fulla avgiften nästa år för .Mac. Det ligger liksom i kulturen med Mac att vara van att betala överpriser.