Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.Mac är BRA!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste bara säga att jag är grymt nöjd med .Mac abonnemanget hittils. Har ett eget konto och betalar en slant extra för ett min flickvän ska få mailadress där också. Använder inte alla funktioner men det jag använder är otroligt snyggt, smidigt och praktiskt. Det allra bästa tror jag nog HomePage funktionen är, på ett ögonblick kan man skapa snygga fotoalbum med massa olika themes. En av de största anledningarna till att jag skulle vilja ha snö nu är för att kunna använda Vinter temat på .Mac.

Det blir kanske lite tungt att betala dubbelt så mycket pengar nästa höst, men det känns trots allt som om det är värt det. Dessutom kanske vi dot-mac´are får lite godis av Steve i januari.

Vad har ni övriga för erfarenheter?

Ciryon

• Oregistrerad
  • 2002-12-19 10:10

Jag har ännu inte lyckats få det att fungera. Skulle prova gratis men det fungerade ändå inte.

Är det värt att slänga dom få slantar man har på ett .mac konto? Kan man dela med sig av filer på det?

Kan bara säga att sambon har ett .mackonto och är supernöjd!

Själv behöver jag inget just nu
Men jag har inte stått på "gnällsidan" vad det gäller .mac och dess kostnad.
Jag har inget att beklaga mig över

/G

Jag gjorde inte om mitt iTools-konto till ett .Mac-kontot men jag vill ändå göra följande kommentar.

Det är bra tjänster och jag tror många uppskattar dem. Att enkelt, utan kunskap om html, ftp etc, kunna skapa en egen hemsida med fotoalbum, videoalbum är jättebra.

Jag tror att en Mac med Mac OS X och .Mac-konto skulle förenkla och göra datorlivet bra mycket trevligare för många användare.

Jag förstår att proffsanvändare inte tycker att .Mac-tjänsterna lever upp till deras förväntningar men som jag ser det är inte de heller den stora målgruppen.

/c

me too.

Jag är också nöjd med .Mac!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Jag förstår att proffsanvändare inte tycker att .Mac-tjänsterna lever upp till deras förväntningar men som jag ser det är inte de heller den stora målgruppen.

Kommentar: Jag ser mig själv som proffsanvändare, har egen server där jag utan problem skulle kunna lägga upp nästan samma tjänster som .Mac har. Jobbar dessutom med bl.a. webutveckling, men jag tycker ändå att .Mac är perfekt för mina syften.

Ciryon

• Oregistrerad
  • 2002-12-19 11:29

Är också mycket nöjd med mitt .Mac konto.. Funkar utmärkt att skapa bildsidor från fester och liknande och skicka ett iCard direkt därifrån till alla medverkande. Mycket smidigt och snabbt. Backupfunktionen fyller de behov av backup program jag har med både nätverks backup och till CD.

Är mycket nöjd, enda tråkiga är att det ska ta sån tid att föra över filerna till idisk. Speciellt bilder til pictures mappen.

/Johan

Det enda som är på minussidan är väl att uptimen borde vara 99.9%..

Men som sagt, använder inte det själv. Men det är nog perfa för målgruppen.

Men jag tycker fortfarande att det är synd att det inte finns olika nivåer på konton.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Det enda som är på minussidan är väl att uptimen borde vara 99.9%..

Har den inte det nu efter att alla gratis-snajdare har blivit avknoppade?

Jag har inte märkt att det har varit några driftstörningar iallafall. Nu har jag väl knappast använt .Mac så särskilt intensivt.

Någon som har koll?

[ 19 December 2002, 13:02: Meddelandet ändrat av: thevil ]

Trots att mailboxen har förstorats till 15 MB verkar 3 MB-gränsen råda för enskilda mail, vad säger ni om det då?

jag är också nöjd med .mac

• Oregistrerad
  • 2002-12-19 13:16

.Mac verkar vara nere ganska ofta. I alla fall webmail.mac.com.
Men om webmail.mac.com är nere så kan man använda sig av http://www.iloveapple.com istället. Det funkar likabra och är ibland till och med snabbare.

Igår såg jag sagan om ringen. Den var inte så bra faktiskt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-19 19:27

Kan inte annat än att hålla med Ciryon.jag är helnöjd med dot mac.Men,nästa inbetalning är på 100$.Men jag betalar antagligen det med.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-12-19 20:48

Dom verkar ha fått någorlunda ordning på driftklarheten nu iallafall, ett tag var ffa webmailen en plåga att använda...

Integrationen mellan webmailen och mail.app är annars ganska bra(fast den kan bli lite bättre, iSync av adressboken hade suttit som smäck...)
iDisken är också bra, 20Meg var trångt, så ökningen till 100meg var välkommen.

Annars bjuder väl inte .Mac på några större sensationer. Back-up och Virex har jag inte haft någon större nytta av. iCal kopplingen mot Homepage är lite kul, men jag har inte funnit någon bra användning för den. iPhotokopplingen mot Homepage är väl den funktion som är mest användbar, men kan vara lite buggig ibland. Homepage i övrigt är väl inte så mycket att hänga i julgran...varför skulle t.ex inte alla textfält kunna vara editerbara? Som det är nu så blir det inte så snyggt om man försöker använda något annat språk än Engelska.

Sedan blir jag lite irriterad på allt gizmokrafs runt ikring, med "sockrade erbjudanden", skräpspel, rabatter och tjafs, kors och tvärs. Sänk priset för .mac eller ge något av värde som en större iDisk istället för att hålla på som värsta TV-shopen...

Summa: iDisk och mail får godkänt och är riktigt bra, men mycket av det andra känns som billigt krafs kring julgranen...jodå, jag kommer nog trots allt att betala fulla avgiften nästa år för .Mac. Det ligger liksom i kulturen med Mac att vara van att betala överpriser.

Tyckte när det blev .mac att det verkade vara värt varenda krona. Nu när jag har kört det sen intro så har det verkligen överträffat mina förväntingar.

Det jag använder mest är:

iSync: Så jäkla bekvämt att enkelt synka sin adressbok och kalender mellan datorerna hemma, på jobbet, hos föräldrarna om man råkar vara där någon gång (lär ju hända nu i jul). Självkart synkar jag ju mobilen och palmen när jag ändå är på gång Palmen har föresten blivit överflödig när det är så smidigt att få samma information överallt.

Backup: Nästan samma som ovan, trevligt med samma bokmärken överallt.

iDisk (iPhoto delen): Bra för att snabbt slänga upp några bilder man vill visa för flera.

Det övriga känns mest som en liten bonus. Jo visst skulle jag kunna lösa det här på andra sätt men det här är så smidigt.

Någon som har lite koll på hur pass bra säkerheten är i lösenordsskyddet av websidor?

1
Bevaka tråden