Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bojkotta ATG och Svenska Spel?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker att det är dags att alla Macanvändare gemensamt bombaderar Svenska Spel och ATG med mail och alla andra medel, för att de diskriminerar oss Macanvändare när det gäller att använda sig av Internettjänsterna hos dem.

Skrev ett vänligt brev till Svenska spel häromdagen då jag märkte att det inte gick att spela hos dem med Internet Explorer som jag nu börjat använda flitigt senaste veckan efter min installation av Mac OS X.

Svaret från Svenska Spel kom idag, och det lyder:

Ämne: SV: När skall ni fixa till detta då?

Hej!
Vi rekommenderar att man kör netscape (upp till version 4.72) med Mac i
Spelbutiken.
Att spelbutiken skall stödja mac och internet explorer har inte varit så
stor prioritet på att åtgärda, däremot kommer vi att uttöka spelbutiken till
sommaren och i detta arbete ingår också lösningen att våra sidor skall
stödja I.E och Mac.
Med vänlig hälsning
Frank Lindstedt
Kundservice
Svenska Spel

Skriv till Frank Lindstedt och ge honom en skrapa!
Detta borde de ha fixat för länge sedan!
Netscape 4.72 ? Hur många kör det idag? 4.78 vore väl bättre att säga.
Det råder stor okunnighet hos PC-nissarna

Vad hade du förväntat dig?

Vi är en jätteminoritet i Sverige...

NS 4.78 funkar bra. Fast IE vore trevligare. Jag är inte så insatt i problematiken men jag förmodar att det har ngt med certifikat att göra. Det är nämligen bara själva spelbutiken som ratas av IE. Den del som heter något i stil med "mina sidor" funkar bra.

Det är en knepig fråga. Som Macanvändare blir man ju förbannad men samtidigt så är vi ju inte så många ...

• Oregistrerad
  • 2002-01-26 18:10
Citat:

Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Jag är inte så insatt i problematiken men jag förmodar att det har ngt med certifikat att göra.

Stämmer bra det där. Kryptering och IE på macplattformen är urdåligt. Tråkigt nog så tycks det inte komma en seriös IE och Outlook klient ifrån Microsoft. De tror ju inte vi är seriösa användare...

/N

• Oregistrerad
  • 2002-01-27 01:37

Äsch, vem bryr sig. Huvudsaken är väl att de har * något * form av Mac-stöd åtminstone.

Frågan är hur stor är kunskapen hos programerarna idag eller?
Men jag har märkt att på de "få" ställen jag inte kan använa min Mac oftast är företag med monopol eller i en liknande ställning.
T,ex: Telia,Comhem, Nokias återförsäljar support, Defa support och Cargard support.
Dom skiter i oss Macanvändare, det är bara för oss att anpassa oss, det har jag gjort, köpte en PC till jobbet för att kunna jobba. År 2002

• Oregistrerad
  • 2002-01-27 18:39
Citat:

Skapades ursprungligen av: Mikael Tuborg:
Frågan är hur stor är kunskapen hos programerarna idag eller?

Eftersom det är färre och färre internetkonsulter som gör hemsidor så tar sånna kolloser som Accenture och VM-data över. De kan bara producera för PC plattformen.

Macstödet var betydligt bättre på Razorfish och Framfab för att nämna två. Birgersson är ju macfreak ut i fingerspetsarna.

/N

1
Bevaka tråden