Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har nu läst att det finns en Mozilla 0.9.7+ (NB-L) som har ett "Aqua-gränsnitt". För att kolla detta laddade jag ner den och fick se det vanliga gränsnittet (som jag trivs med). Jag har även kollat efter themes och har inte hittat något "Aqua".
Jag undrar därför om någon har lyckats locka fram Aqua ur Mozilla 0.9.7 för Mac OS X och hur det nu ser ut?
Den Mozilla 0.9.7+ (NB-L) som jag tankade ner har så sjuklig starttid, jämfört med vanliga 0.9.7 att jag givit upp den (väntar på 0.9.8). Aqua-temat går inte att få fram i 0.9.7 och klickar man på "Get new Themes" hittar man det inte heller.
Frågan är därför vad detta tema egentligen heter och var man kan få tag på det. Classic-temat ska ju se ut som Netscape 4.x (det gör det i alla Mozillor hos mig). Det måste därför vara något annat tema.
Jag ger upp. Jag har nu testat ytterligare en Nightly Build och det är fortfarande sjuklig starttid jämfört med vanliga 0.9.7. Dessutom har jag försökt locka fram Classic-temat ur NB och flytta det till min vanliga version. Det enda jag ser då är ett ljusare Classic-tema, men inget jag skulle kalla "Aqua". Har någon en skärmdump på "Aqua-temat" vore det trevligt att få se den.
Maskinen som Mozilla 0.9.7NB vägrar starta på är en G4/450 MP med OS X 10.1.2. Mina andra Mozillor, 0.9.5NB, 0.9.6 och 0.9.7 fungerar perfekt.
Det var ett intressant tema, men det ser ut ungefär som "Netscape X 4.8". Ska Mozilla Aquafiera föreslår jag att de tar Modern (jag gillar det temat) och byter ut rullningslisterna och visade dialogrutor (t.ex rutan som säger att Mozilla ska startas om vid temabyte) och ger dessa ett Aqua-utseende.
Jag känner inte att jag saknar 0.9.7NB-L (denna startvägrare) och fortsätter med Modern. Dock tackar jag för skärmdumpen, eftersom det är intressant att se.
Varför stänga av program? Jag har alltid Mozilla, IE, Entourage, Word osv osv, rullandes... slipper starta (även om det går snabbt, tycker jag, nuförtiden).
Mozilla 0.9.7NB-L är den enda versionen som är lika omöjlig att starta som en 767a utan bränsle. Jag vet inte varför, men den trivs inte hos mig och visar det genom att startvägra totalt.
Det går inte ens att få igång den "första gången". Den vanliga Mozilla 0.9.7 som jag använder fungerar perfekt.
Jag led av MP-buggen i Mozilla 0.9.3, men sedan 0.9.5NB-L har det fungerat perfekt på min MP-maskin. Vanliga 0.9.7 fungerar perfekt, startar snabbt och har hög prestanda. Däremot startvägrar 0.9.7+/NB-L totalt, vilket är märkligt.