Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GOD JUL 99MAC! :D

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[ 19 December 2002, 23:41: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

Hohoho!

Snyggt jobbat Christopher!
och tack för den fina julhälsningen!

får väl även jag passa på att tillönska samtliga 99macare en riktigt God Jul!

/M

Tackar! Det gäller ju att vara tidigt ute

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-20 01:47

Snyggt Christopher. Typsnitt?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: acke:
Snyggt Christopher. Typsnitt?

Det är CCMonsterMash av John Roshell
som är verksam på Comicraft Fonts

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-12-20 07:16

Snyggt Christopher. Nu väntar vi alla på father Steve "xmas" Jobs då. I år tror jag faktiskt att han kommer med ett paket till mig God jul alla.

God Jul på er alla 99mac.com:are!

Sitter just nu på Münchens flygplats och surfar via Airport (på en Airport! ) för första gången i mitt liv. Är ju hur coolt som helst.

Flyger hem till Sverige nu och ska fira med familjen. Hoppas att ni alla får sköna dagar och vem vet, vi kanske ses. Jag är killen i svart apple-keps...

PS. Tur att Apple inte översätter Airport i utlandet. Här skulle det nämligen heta Flughafen. Inte så coolt...

[ 20 December 2002, 08:41: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-20 09:18

Mmmm, jag gillar att flyga med Luftwaffe. De har skinnsäten i alla sina flygplan.

God Jul!

• Medlem
  • Lund
  • 2002-12-20 09:50

Snyggt Christopher!

God Jul och Gott Nytt MWSF på er alla!

Hur skall ni fira jul?
Själv ska jag förbi pappa, sen över till morsan och småsykona. Med följer flickvännen (som i normala fall inte firar jul, utan persiskt nyår). Så det blir väl fullt hus.

Kalkon enligt engelsk sed blandat med Marockanska och Spanska rätter står på menyn. Jag skall smuggla med en julskinka (det är bara jag som äter det) för det kan jag ju inte leva utan

• Medlem
  • 2002-12-21 14:45

Julfirandet är hos oss en avacerad historia som börjar med traditionell julmat på lille julafton hos min morbror.

På julafton är man hos mina föräldrar med allt det innebär. Då brukar vi vara ungefär 15 pers, grannar, vänner och släktingar av alla dess slag.

På juldagen bjuder några chilenska vänner på kalkon och överdådiga bakverk. Sen blir man inte hungrig igen föreän nästa år.

God Jul!

Sambon har åkt till släkten i Härnösand, så jag har tjejfritt en hel vecka.

Det blir middag och utdelning av paket hos mor och far på Julafton, middag och mormor och morfar på Juldan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-21 15:11

Det blir ett traditionellt svenskt julfirande långt ut på landet i norra Uppland, i Roslagens famn, med svensk mat som vanligt. Kokt grisröv, rödkål, sillsallad, sill och sikrom, korvar, ris a la Malta och en massa godsaker. Och OP Andersson, Skåne, lite Løjtens linjeakvavit och kanske en skvuddevutt Herrgårdsakvavit, pilsner, rödvin och glögg. Gutår, nu sjunger Bacchus!

[ 21 December 2002, 15:14: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

1
Bevaka tråden