Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ska åka tåg nu ett antal timmar och har läst den sensate MacWorld. Något förslag på en engelsk/amerikansk Mac-tidning som inte är alltför dyr jag har väl läst någon innan men kommer inte ihäg vilken.
Mycket text är ett plus.
Det kan är lite sent att fråga om tips... jag går hemifrån om 20 minuter.
quote:Skapades ursprungligen av: Ola Oscarsson: Ska åka tåg nu ett antal timmar och har läst den sensate MacWorld. Något förslag på en engelsk/amerikansk Mac-tidning som inte är alltför dyr jag har väl läst någon innan men kommer inte ihäg vilken.
Mycket text är ett plus.
/Ola
Macworld på engelska?Den ska tydligen vara bättre än den svenska om jag inte fattat det hela fel...
quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Citat:
quote:Skapades ursprungligen av: Ola Oscarsson: Ska åka tåg nu ett antal timmar och har läst den sensate MacWorld. Något förslag på en engelsk/amerikansk Mac-tidning som inte är alltför dyr jag har väl läst någon innan men kommer inte ihäg vilken.
Mycket text är ett plus.
/Ola
Macworld på engelska?Den ska tydligen vara bättre än den svenska om jag inte fattat det hela fel...
Är det inte typ samma texter fast inte översatta i den då?
Själv gillar jag MacAddict bäst.
Är du mycket för text och inriktning på layout, scanning, foto, osv, osv + en del annat naturligtvis så är MacUser ett tips.
quote:Skapades ursprungligen av: Alphonze: MAC har nånting med nätverk/datorkommunikation att göra, eller har jag helt fel?
MAC = Media Access Control
Nedre hälften av datalink-lagret (layer 2, näst nedersta lagret i OSI-modellen) i IEEE802.3 (Ethernet) och IEEE802.5 (Token Ring). Hanterar hårdvaruadresser (MAC-adresser) som alla nätverksadaptrar har. All kommunikation i det lokala nätet går på MAC-adress. Den övre hälften av datalink-lagret är LLC, dvs Logical Link Control.