Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mac-mail halvdöd?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-29 11:45

Nån mer som har grova problem med .mac-mailen?

Jag kan inte skicka något alls sen några dar tillbaka.

Hmm, min entusiasm inför .mac fortsätter minska...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 12:39

Använder inte mailen faktiskt. Kör med iDisken och kopierar mellan kontor <-> hem när jag kör hemma. Och iDisken är trög, unmountar sig själv lite sådär lagom urskiljningslöst.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-29 13:28

Min .mac-mail har den senaste tiden betett sig märkligt. Jag får ibland logga in flera gånger och den är ovanpå allt fruktansvärt låååångsam.

Inga problem här. Den är snabb och tillförlitlig på alla sätt.

Ciryon

Har inte heller haft några problem. Funkat hur bra som helst. iDisk fungerar också bra för mig.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-29 18:29

Tokproblem här, ska väl inte beskriva det för det blir för mycket svordomar vissa dagar helt omöjligt att logga in på Webmailen från jobbets PC, andra dagar vansinnigt segt(blir ofta timeout för bilderna, vet iofs vilken bild som är vad när jag loggar in)

Det knasiga är att det blev så här knasigt EFTER att det blev betaltjänst...

Ok, möjligen att jag pröjsar 100dollar/år för det gamla iTools men 100dollar/år för det här...

Jodå jag har pröjsat första året, 500 pix för nånting med en driftklarhet på sisådär 50% känns lite som en blåsning

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-29 18:45

...tittade in på Apples supportdiskussioner, vi är inte ensamma om att ha problem Christopher, Apple blir ganska hårt slashade för driftklarheten och problemen...

Nåväl, hoppas dom får ordning på det!

• Oregistrerad
  • 2002-08-30 15:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
...tittade in på Apples supportdiskussioner, vi är inte ensamma om att ha problem Christopher, Apple blir ganska hårt slashade för driftklarheten och problemen...

Nåväl, hoppas dom får ordning på det!

Då så. Om kritiken strömmar mot dem så ligger de förhoppningsvis i.

Iofs, man får vad man betalar för heter det ju. 50% av priset = 50% uptime

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-02 11:26

Igår låg min .mac-mail nere flera timmar (igen!)...Ska man verkligen betala för något så opålitligt? Nu är det ju knappast en principfråga längre (iTools som blir betaltjänst osv). Jag vill ha en webmail som funkar smärtfritt, inget annat.

Dessutom: att mailen bara skulle funka till 50 % nu är väl knappast bra reklam för att köpa produkten. Man köper ju inte en bil som bara funkar ibland med argumentet att "när du väl köpt den som går den som en klocka!".

[ 02 September 2002, 11:28: Meddelandet ändrat av: PJW ]

Gäller det bara webbmailen? för min "vanliga" mail strular *aldrig*.
Är inte webbmailen fortfarande beta? Eller har dom gått skarpt?

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-03 16:55

Det gäller bara webmailen. Jag använder bara webmail faktiskt! Men jag tror inte det är beta längre. Illa, illa...

• Oregistrerad
  • 2002-09-03 17:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Gäller det bara webbmailen? för min "vanliga" mail strular *aldrig*.
Är inte webbmailen fortfarande beta? Eller har dom gått skarpt?

Webbmailen är skarp. Den vanliga funkar ännu sämre senaste veckan för mig. Kan fortfarande inte skicka mail. "smtpserver.mac.com did not recognize the recipient" oavsett vem jag skickar till.

1
Bevaka tråden