Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB -> optisk ljudutgång?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ämnet har vart uppe på supportlistan men jag postar det här för att få lite mer respons på vissa delar.

Det är allmänt kännt att den inbyckda 3.5 pluggen, ljudutgången inte är av bästa kvallitet. Jag har försökt koppla in många macmodeller till min stereo via den och det blir alltid ett störande brus i bakgrunden samt att ljudet inte riktigt låter så bra. Jag har jämfört min iMac 233 med en 7500 som har RCA utgångar, och denna har ett mycket bättre ljud än vad jag får ur iMacen. Så vad göra åt detta problem?

Många förstärkare har idag optisk ingång för ljud. Jag är därför på jakt efter en lösning USB -> optisk ljud ut alt RCA-ljud. Det finns en USB till Optisk-ljudsignal konverterare från Sharp för ca 850 ink. moms. http://www.sharp.se/nyheter/nyhet.asp?id=82&katid=0
Det e mycket pengar och jag hittar inte på Sharps hemsida någon info om att den skall fungera med mac, men det gör den bevisligen. Är det någon som har testat att koppla in denna till en stereo och skruvat upp volumen, låter den bra, eller e det iMacens fel att ljudet inte låter bra snarare än 3.5 pluggens?

Finns det en liknade sladd fårn nått annat företag som är billigare och fungerar bra? Funderar även på vad det finns för instickskort (PCI) om man skulle ha en PM, finns det kort med optisk/RCA utgång till ett rimligt pris. Denna lösning är dock inget för mig, jag behöver en USB lösning.

/Emil som vill kunna spela upp sina mp3 :or på stereon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-01 13:25

Jag har en Stereo Link från http://www.stereo-link.com sen nåt år tillbaka. Funkar svinbra och har grymt ljud, men den blev ju lite dyr med tull och moms och frakt och allt sånt... Och så har den inte optisk utgång, men väl RCA.

/N

Detta verkar vara en bra produkt, men frågan är om den är tillräckligt bra för att mottivera en 3 gånger så dyr prudukt jämfört med Sharps optiska lösning. Nån som har erfarenhet av sharps produkt, hur låter det när man krämar på bra med stereon?

Nån som har erfarenhet av annan lösning?

/Emil

1
Bevaka tråden