Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

själv kritik hos macforum

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har nu haft mac i ett år, och efter att ha varit på detta forum samt forumet på macworld/macpressen så kan jag tycka att macforumen eller de mac folk som är där tycks vara mer kritiska mot sin egen plattform än på exempelvis pc forum.

Ofta hör man talas om att mac folk blir näst intill religösa och framhäver macen som den ultimata maskinen.

men jag kan faktiskt inte riktigt hålla med, jag tycker man tydligt kan se att mac folk kan vara ganska objektiva i sin bedömning.

vad säger ni?

Det är sällan jag ser på pc forum, pc folk som berättar hur kass pc datorn är och hur bra mac datorn är exempelvis.

eller har jag helt fel?

Jag tror att det är just därför som vi är så kritiska. Macen är mer än bara ett verktyg för oss och därför förväntar vi oss mer av Apple.

Som sådan är Macen också en intressantare plattform, först och främst tack vare oss användare. För annars skulle ju nätet vimla av www.dellrumors.com, www.redmondinsider.com, www-gates-is-god.com osv. Vilket inte är fallet.

Macen är som dator ett fenomen och detta tack vare oss. Högfärdigt? Ja, kanske men vad vore Apple utan kunder..?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-31 01:26

Det är MÅNGA som klagar på hur kasst Windows är, men de har inget alternativ, förutom Linux då, och känner inte till något om Mac OS X.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: draags:
jag har nu haft mac i ett år, och efter att ha varit på detta forum samt forumet på macworld/macpressen så kan jag tycka att macforumen eller de mac folk som är där tycks vara mer kritiska mot sin egen plattform än på exempelvis pc forum.

Ofta hör man talas om att mac folk blir näst intill religösa och framhäver macen som den ultimata maskinen.

men jag kan faktiskt inte riktigt hålla med, jag tycker man tydligt kan se att mac folk kan vara ganska objektiva i sin bedömning.

vad säger ni?

Det är sällan jag ser på pc forum, pc folk som berättar hur kass pc datorn är och hur bra mac datorn är exempelvis.

eller har jag helt fel?

Nej Mac-användare är mer självkritiska mot den egna plattformen. Det kan jag hålla med om. Men det är bara för att Macen ofta inte kommer upp i de Mhz som PCen faktiskt gör. Om än att det inte är intressant men det är sånt som Intel och AMD har lyckats få sina användare att se på. På så sätt så kan de ju sälja många datorer(processor som sitter i datorerna snarare). Eller, det är iaf det som jag är mest kritisk mot, att inte Apple får upp sina processorer i bättre hastigheter. Slopa Motorola och kör med IBM 970 nu...

Macen är den optimala, inte den ultimata datorn

De framhäver inte Macen framför PCen för de vet ju vilken som är bäst, eller hur?

[ 31 December 2002, 02:05: Meddelandet ändrat av: Christoffer Larsson ]

Anledningen till att många har synpunkter om Macen är troligtvis samma anledning till att de valde Mac. De (förutom såna som jag som kanske gillar att joxa runder med den i onödan... är intresserade av att ha ett fungerande verktyg som faktiskt är vad en dator är . Många har kanske också kört båda plattformarna och kan därmed avgöra skillnader vilket inte PC-människorna har gjort,

1
Bevaka tråden