Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I dagens Metro - Välj rätt dator

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blev riktigt glad när jag läste artikeln i Metro imorse. Inget negativt om mac utan snarare tvärtom. "Pröva både PC och Mac och se vilken du trivs bäst med", "Macen snyggare och mer användarvänlig"

Lysande! Finns att ladda ner på www.metro.se

[ 09 September 2002, 09:57: Meddelandet ändrat av: dsm ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-09 09:50

Hmm...direktlänk?

Läste också den artikeln och tyckte att den var mycket bra. En sansad och välskriven datorguide.

Mycket bra Metro.....

Mvh
Martin

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Acke:
Hmm...direktlänk?

PDF:
http://www.metro.se/content/acrobat/stockholm/SESTO_20020909_A_Metro.pdf

Metro, mer koll än Aftonbladet och Expressen tillsammans

Metro har faktiskt mycket bra koll har det visat sig gång på gång! Det är ett sant nöje att läsa den lilla trevliga tidningen varje morgon.

Ciryon

Så här skriver de under punkt 2.
2. PC eller Mac?
Macintoshdatorer anses vara snygga och användarvänliga men marknaden har minskat till en bråkdel av PC-försäljningen. Trots det fins det massor av program och spel även för Macen i dag. Testa båda och välj utan förutfattade meningar. Är du van vid en viss typ av dator från jobbet eller skolan så fortsätt med den. Apple levererar nu den nya versionen av Mac OS X som fått 150 nya funktioner, till exempel för att enklare kunna ansluta till Windowsservrar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-09 14:38

...vilket bevisar att om viljan finns så kan man skriva på ett mer sakligt och objektivt sätt vilket borde gynna både PC och mac-marknaden!

Framförallt är kunderna vinnare!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
Är du van vid en viss typ av dator från jobbet eller skolan så fortsätt med den.

Är väl det enda man kan klaga på. Även om man är van vid winbloze så kan man tjäna på att bli en switcher!

Ciryon

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-09 15:19

En riktigt bra och konstruktiv artikel för en gångs skull. Men jag håller med ciryon. Att man råkar ha en pc-burk på jobbet är inget argument för att välja en pc för hemmabruk också.

Jag tycker minsann att det inte var något fel på artikeln, utan den var objektivt skriven för en gångs skull och rättvis. De intervjuade ju både en kille från SIBA och en tomte från Reda Gruppen, så båda fick ge sin syn på saken. Kanonkalkon säger jag bara.

1
Bevaka tråden