Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu blir jag less!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet hur man deletar desktop DB filen som ligger osynlig i root ?
Det står ju för bövelen allt möjligt tok där !
Alla IP nummer till alla maskiner i vårt nätverk, vår routers IP, en massa av mina bokmärken i explorer, vilka program jag har använt för att skapa t ex bilder, vilken upplösning dom är i, vilka filer jag har laddat ner från hotline, vilka filer jag har laddat ner med explorer mm.
OK, om inte så många har någon nytta eller kunskap om vad allt är, men rätt vad det är är det ju det ju.
Jag bränner CD skivor till en massa av våra kunder med Acrobat filer och bilder på. och idag kom jag på det där med desktop DB filen och gick in och kollade på den.
Fan vad sur jag blev. Jag trodde det problemet bara gällde i Mac OS 9 och inte i X.
Jag använder Toast 5.1

Någon som kan tipsa om hur man slipper dela med sig av sitt jobb?

- Slice -

Om du bränner iso9660 så borde den inte komma med. Har dock inte provat själv.

Uppgradera till senaste Toast.

Välj knappen data, och dra-och-släpp filerna så det "skapas" en Untitled CD.

Dubbelklicka Untitled CD och kryssa för Use empty Desktop Database.

Bränn! Klart!

Alternativet är annars att mellanlagra all information på en diskimage från vilken DB-filen kan tas bort.

//Mikael

Mikael!

Du är en ängel!

Tack för hjälpen!

- Slice -

Medan vi ändå är inne på ämnet; Hur får man Toast (6.03) att spara sin inställningsfil?
Jag vill INTE ha closed, verify disc data t ex när jag bränner mina skivor, men lik förbannat glömmer den av det varje gång jag öppnar Toast på nytt!!?? Blir tokig.

Om du blir | less använd | more

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-17 21:36
Ursprungligen av Isbiten:

Om du blir | less använd | more

geekjokes > /dev/null

dmg filer expanderas ej

Vissa typer av dmg filer expanderas ej de som ser ut som ett blad med uppviket hörn
Har bytt expander program och det hjälper inte

Ursprungligen av frykholm:

Vissa typer av dmg filer expanderas ej de som ser ut som ett blad med uppviket hörn
Har bytt expander program och det hjälper inte

Alla dmg-filer har uppvikt hörn. Du försöker väl inte öppna dem i Stuffit expander? De ska öppnas med förvalda "diskImageMounter".

1
Bevaka tråden