Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MIME inställning i QT installation

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När vi installerat QuickTime i en iBook, vill installationen inte fungera för MIME installationen var inte gjord korrekt.

Jag vänder mig till forumet då min fantasi börjat ta slut. Vi har prövat allt.

Avinstallerat QT, installerat igen med stand-alone installer men ingen skillnad.

Vad göra?? Mac OS 8.6.

Vad händer när du installerar?

Vad är fel?

Inget händer vid just inbstallationen. Däremot när man klickar på inställningarna till QuickTime, och på MIME inställningarna kommer ett felmeddelande upp som säger att MIME inställningarna inte var korreklt installerade och att man måste göra om installationen.

Vid uppstart av datorn kommer samma felmeddelande. Vi har givetvis installerat om QuickTime.

Min nuvarande teori är att den aktuella drivrutinen inte installeras med QuickTime utan kanske med operativsystemet. Sen är det bara en inställnings sak i QuickTime som inte fungerar pga ett fel som uppstod tidigare i ett annat sammanhang.

Jag vet inte... och jag har inte tillgång till datorn *just nu* så det är lite svårt att felsöka!

• Oregistrerad
  • 2002-02-25 13:49
Citat:

Skapades ursprungligen av: Eclipse:
Inget händer vid just inbstallationen. Däremot när man klickar på inställningarna till QuickTime, och på MIME inställningarna kommer ett felmeddelande upp som säger att MIME inställningarna inte var korreklt installerade och att man måste göra om installationen.

Hade precis samma problem... löste sig när jag plockade bort alla delar av quicktime och quickdraw för hand (även preference filer och alla plugins) och startade om utan allt quicktime jox. Sedan installerade jag på nytt och allt rullar fortfarande störtskönt. Jag gjorde säkert onödigt mycket på ett onödigt sätt... men vad fan. Det funkade

/Jonny

Har du installerat olika språkversioner av QT?

Det kan orsaka liknande problem.

Vet inte om det är flera språk, det är chefens dotters dator... så man får begränsat med tillfällen att studera maskinen på djupet, så att säga.

Tack så mycket för det manuella tipset, det känns relevant i sammanhanget. Ska försöka mig på en attack i helgen.

Att manuellt slänga allt och installera om brukar fungera. Jag har det som standardlösning vid Quicktime-fel.

[ 27 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: iBib ]

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-02-28 08:27

Jag har samma problem med MIME inställningarna....de är jätte skumt.
Jag har inte uppgraderat eller något, helt plötsligt kunde jag inte ändra MIME inställningarna, jag får bara upp en varningskylt som varnar för något kryptiskt.

Jag har manuellt rensat alla filer, åtminstone har jag försökt hitta alla plugar å tillägg och sen installerat om allt. Men de har inte blivit bättre.

Jag har hållt mig till den engelska versionen på en G4:a med OS9.2.2.

//Morgan

[ 28 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: MorganG ]

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-03-22 15:37

Hej!
Jag har åxå det problemet med mitt QT5, och hade det åxå med QT4. Jag har en iBook 366 Mhz. Det bara uppstod en dag när jag skulle spara en bild i AW6 till jpg och då kom det upp en medelanderuta om att det är fel typ -2003. Den feltypen har jag försökt att hitta på hela j-la webben utan att någon kan tala om för mig vad det betyder. Jag blev less på det här felet så jag tog och raderade hela hårddisken, instalerade on allt och datorn gick fint ett par månader sen började det igen. Då uppgraderade jag AW6 till6.1.2 för jag trode att felet låg i AW. Men det gick inte så jag uppraderade till QT5 men då fick jag precis samma ruta om att MIME instälningarna inte var riktigt instalerade. Det blev att instalera på alla möjliga sätt men det har inte hjälpt. Men nu ska jag försöka att avinstalera för hand som herr Jonny Larsson rekomenderar och instalera hela härligheten på nytt. Kul att höra att det finns fler som har samma problem ( förstå mig rätt ). Men vad betyder fel typ -2003 ?

1
Bevaka tråden