Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Classic kraschar vid kopiering mellan...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kollegas PB500MHz:are har den lilla egenheten att Classicprogrammet kraschar utan felmeddelande då man försöker kopiera en text mellan t.ex. Netscape i classic och IE i native X:an.
Man måste kort och gott starta om classic-miljön.
Jobbigt som rackarn är det.

Några förslag?

10.1.3
9.2.2
256 RAM
20 Gb HD

Har själv ett liknande problem på två av mina maskiner (G4 PowerMacs) som kör 10.1.3, kopiering från classicprogram t ex Dreamweaver till OS X native program framkallar badbollen sen är det bara att tvångsavsluta, dock så krashar inte alltid classic.

John

Samma problem här, PowerBook G4 550 och OS X 10.1.3, hade även samma fenomen på min gamla PowerBook G4 400 med OS X 10.1.2

Ingen som har hört något om en lösning på det uppenbara problemet?

På Apples Knowledges base hittade jag en artikel om problem vid kopiering mellan Classic och OS X. Inte om att Classic kraschar, men kan vara värt att prova ändå. Sök på artikel-id 106669 på http://kbase.info.apple.com/

• Medlem
  • International user
  • 2002-03-07 15:55

Vilken störig bugg! Undra om de har fixat det i 10.0.1.3? Jag alltid har startat classic vid start. För mig dör också classic med jämna mellanrum, jag har tidigare trott att det berodde på att jag kör ett par program med ca 500 MB minnestilldelning.

1
Bevaka tråden