Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En kul sida...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://rinkworks.com/stupid/

A girl walked into the computer center where I work. She said she was having problems with her Mac. I asked what kind of Mac she had. In an indignant voice, she replied, "Duh, Intosh."

Customer: "How much do Windows cost?"
Tech Support: "Windows costs about $100."
Customer: "Oh, that´s kind of expensive. Can I buy just one window?"

Tech Support: "What operating system are you running? Windows 95?"
Customer: (a little too excited) "95, 97, 98, I´ve got them all!"
After conferring with her husband, it turned out she owned a Macintosh with System 8.1.

Customer: "I have just received your software, but I have these plastic things, what are they?"
Tech Support: "Could you describe them please?"
Customer: "They are black plastic, thin, and square."
Tech Support: "Anything else?"
Customer: "They have a metal bit on one edge."
Tech Support: "Disks?"
Customer: "Well, I don´t know, do I? I just brought your package. What do I do with them?"

Gå in under Calls from hell... Sitter själv med support för en kommuns användare. Känner igen mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-21 23:59

LOL!!!

Citat:

citera: I had this conversation recently with a lady who swore she had been using computers since forever.

Tech Support: "All right. Now click ´OK´."
Customer: "Click ´OK´?"
Tech Support: "Yes, click ´OK´."
Customer: "Click ´OK´?"
Tech Support: "That´s right. Click ´OK´."
Customer: "So I click ´OK´, right?"
Tech Support: "Right. Click ´OK´."

Pause.

Customer: "I clicked ´Cancel´."
Tech Support: "YOU CLICKED ´CANCEL´???"
Customer: "That´s what I was supposed to do, right?"
Tech Support: "No, you were supposed to click ´OK´."
Customer: "I thought you said to click ´Cancel´."
Tech Support: "NO. I said to click ´OK´."
Customer: "Oh."
Tech Support: "Now we have to start over."
Customer: "Why?"
Tech Support: "Because you clicked ´Cancel´."
Customer: "Wasn´t I supposed to click ´Cancel´?"
Tech Support: "No. Forget that. Let´s start from the top."
Customer: "Ok."

I spent the next fifteen minutes re-constructing the carefully crafted setup for this lady´s unique computer.

Tech Support: "All right. Now, are you ready to click ´OK´?"
Customer: "Yes."
Tech Support: "Great. Now click ´OK´."

Pause.

Customer: "I clicked ´Cancel´."

And people wonder why my mouse pad has a target on it labeled "BANG HEAD HERE."

En del människor behöver verkligen ta datakörkort innan de använder en dator.

For my work-study job, I work tech support at a small college. One night I was working Help Desk and the phone rings. I pick it up to have a student telling me she can´t get the computer to work.

Me: "What operating system are you running?"
Student: "Hunh?"
Me: "Do you have a Mac or a PC?"
Student: "Um, I don´t know."
Me: "Ok. What does the screen look like?"
Student: "It´s yellow."
Me: "Ok. What does it say on the computer CPU?"
Student: "What´s that?"
Me: "The big grey box."
Student: "It doesn´t say anything."
Me: "Never mind that...do you have a little ´Start´ button at the bottom of the monitor?"
Student: "Monitor?"
Me: "The thing that looks like a TV sceen sitting on the grey box."
Student: "Oh! That! No. No start button."
Me: "Ok. Is there a little apple symbol anywhere on the screen?"
Student: (very puzzled) "Why would I have fruit on my computer?"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-22 00:14

Helt vansinnigt. Man kan lätt börja tro att folk är kompletta idioter. Tyvärr är jag inte mentalitetsmässigt rätt utrustad för jobbet som teknisk supportperson. Efter ett par dag skulle jag bli spritt språngande galen och börja ryta åt folk. Hur står man ut med ett sådant jobb? Knaprar valium hela dagarna? Det är ju värre än telefonförsäljning.

[ 22. februari 2003, 00:18: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Det kan vara rätt kul när man får "ryta" till åt vice ordförande i kommunstyrelsen, faktiskt... Nu gör vi som JAG säger!
Och, som kan kan läsa under Listen Already, så har folk förbaskat svårt att lyssna ibland. Inte alla, långt ifrån, men några borde nog tvätta öronen lite oftare.
Bara en sådan "enkel" sak som att kopiera en fil, högerklick/kopiera (PC, jo jag vet) kan ta 5 minuter att förklara. Eller att man inte kan öppna en PDF i Word utan man behöver gå in i Utforskaren... Eller att när man inte får någon bild på datorn, så borde man kanske kolla så att skärmen är igång (en vild gissning bara).
Men, jag har tydligen "begåvats" med en jädrans mängd med tålamod. Därför har jag i snart 1½ år suttit med att telefonsupporta dryga 1248 st användare själv (med hjälp av 3 "springare" som gör jobbet hos folket).
Idag så slutade klustret med inloggningen att fungera, örat såg ut som ett blomkålshuvud efteråt. 40-50 samtal under 2 timmar drygt, alla sa samma sak...

Alla har väl redan sett den här internet-klassikern?

http://www.deadtroll.com/trollxp_frames.html
(Klicka på Video till vänster och sedan på Quicktime-versionen av Welcome to the Internet Helpdesk: Studio Version)

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2003-02-22 04:08
Citat:

citera: And people wonder why my mouse pad has a target on it labeled "BANG HEAD HERE."

*ASG* en sån skulle man ha. Känner ett starkt begär att spendera pengar...

  • Oregistrerad
  • 2003-02-22 09:27

Vilken mardröm

"My coworker (who uses Windows 95) was having trouble downloading a self-extracting archive off the net. In an attempt to make it easier to open the file with WinZIP, he associated *.EXE with WinZIP.

Nothing worked after that. Every program he tried to run would load WinZIP first. He couldn´t even run REGEDIT to delete the association.

He ultimately had to reinstall Windows 95 and all his programs."

1
Bevaka tråden