Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Japanska Switch-filmer från Apple

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple i Japan har lanserat egna switch filmer,
Japanska Apples Switch sida.

Klart sevärt!

Jag kände precis som den här tjejen innan jag bytte till Mac!

/M

Ändring: Förtydligade rubriken //Christian

[ 17 Oktober 2002, 12:50: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Hehe, en ny Ellen?

Hur stort är användarantalet i Japan?

Noterar att musiken som användes har titeln "Spit"

[ 17 Oktober 2002, 13:50: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Hur stort är användarantalet i Japan?

Stort. Jag har inga exakta siffror. Men jag har för mig att Japan är en av världens mest Mac-tätaste länder. Procentuellt sett finns det flest macanvändare i japan.

I gårdagens QT-stream från Apple (den ekonomiska redovisningen) kunde man höra att de fyra bäst säljande MP3-spelarna på den japanska marknaden alla var tillverkade av Apple, (olika varianter av iPod). Jag tror en de nämnde en siffra på att 40 % av MP3 Spelarna på markanden är Apples iPod.

Så Japan är definitivt en stor marknad!

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-17 13:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Hehe, en ny Ellen?

Haha! Hon imiterade ju Ellen!

Ack, det är för många kvinnor i mitt liv just nu...min sambo, Ellen och nu Mamuro eller vad hon kan heta (någon som kan japanska?)... :rolleyes:

Jag tror hon säger;
Kikuchi Momoko

/M

  • Avstängd
  • 2002-10-17 14:24

knaaaaarkare...

Hon säger någonting om att hon skrev ett långt e-brev till sina kompisar, och på sissta raden så frös hela faderullan "allting i onödan" <suck>

"och nu använder jag mig av en mac, så jag behöver inte oroa mig längre, det är underbart!"
"mitt namn är Kikuchi Momoko, jag är studerande" /snipp

(fick hjälp med översättning)

Ack, det är för många kvinnor i mitt liv just nu...min sambo, Ellen Feiss och nu Kikuchi Momoko :rolleyes: *suck*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-17 19:22

Jösses nu är det färdigt igen. Ajöss med dig Ellen, det var trevligt så länge det varade, puss puss, Momoko, vi ska ha det bra ihop!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-17 19:41

Är det nått jag har missat?
Inga klassiska skönheter där inte. Inte ens fulsöta. Men smaken är ju som bekant som...

Hehe, apple kanske skulle ha lite "schoolgirls" med

  • Oregistrerad
  • 2002-10-18 13:18

Martin

Ar det inte fransmännen som använder mest Macar? Har för mig att jag läste det någonstans. Japan låter dock mer troligt..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: romanenko:
Martin

Ar det inte fransmännen som använder mest Macar? Har för mig att jag läste det någonstans. Japan låter dock mer troligt..

Jag vet inte exakt var Macarna är poplulärast. Men jag har för mig att Japan är ett av dessa länder. Frankrike ligger kanske också högt upp i listan.

/M

Synd att jag inte kan någon japanska, ska bli kul när det kommer switchreklam till europa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 15:11

Macen är mycket populär i Frankrike och Japan, men USA och Schweiz är också stora Mac-länder.

Tyskland och Storbritannien utpräglade pc-länder.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Hur stort är användarantalet i Japan?

Noterar att musiken som användes har titeln "Spit"

Jag har hört talas om så stor marknadsandel som 25 % i Japan. Kan duck inte "bevisa" detta med nån länk eller så. I alla fall garanterat större andel än både USA och Europa.

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: El Tollo:
Hehe, apple kanske skulle ha lite "schoolgirls" med

*fnissar hysteriskt*
*faller av stolen*
*vrider sig i spasmer på golvet*
*flickvän kommer in och undrar vad i H-E jag håller på med*

Vadå "Schoolgirls"? Det är väl bara snuskiga porrgubbar som gillar sånt?
Ericsson blev faktiskt kritiserad hårt för deras reklam kampanj som hade en massa unga skolflickar (som gjorde sexiga poser med mobiltelefoner), eftersom det är en typisk sak som görs i Japan då man siktar på gubbmarknaden.
Dock är jag inte helt säker hur det var om saken, men jag har för mig det var nått hulabalula om det i nyheterna för ett tag sen.

*tappar med fingrarna på bordet*

När kommer dom Svensk Switch reklamerna? Jag vill ha Svenska kändisar som gör reklam för Apple! Lite roligt!

Unge herr Hjelm Smith, jag ber om ursäkt för mitt utbrott, men onämnbara bilder dök upp i mitt hufvud när "japanska schoolgirls" nämndes

Hehe det nämndes inga "Japanska Schoolgirls"

Det dök nog upp automatiskt i ditt huvud

Det gör det hos mig med :rolleyes:

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-10-25 17:10

Tycker hon är söt. När hon inte grimaserar så förskräckligt.

Edit Textändring

[ 25 Oktober 2002, 17:14: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-26 00:09

Jag tycker att det verkar vara ett gäng jättecharmiga människor, även om Momoko och några till vevar lite väl mycket med armarna. Det ser inte normalt ut. Ellen är emellertid* fortfarande bäst.

*Jag gillar ordet "emellertid".

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: tobot:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Hehe, en ny Ellen?

Haha! Hon imiterade ju Ellen!

Hon imiterar flera av de amerikanska -switch(arna),

se detta montage.

/M

edit: fixat länken

[ 26 Oktober 2002, 18:04: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

1
Bevaka tråden