Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac Lanparty?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag snackade med lillebror [Venger] och hans kompisar igår. Dom brukar arrangera mindre Lanparty-träffar då och då.

Man fixar en lokal i city med snabb internetaccess, stor switch, pizza och cola osv. Enkelt. Sedan sker ett oöverträffat utbyte av filer, diskussioner och spelande över nätverk.

Eller är vi för gamla för detta?

"Är vi för gamla för detta"?

Antagligen tycker din lillebror det - jag blir aldrig för gammal för sådant. Dvs ´count me in´.

MVH Mattias

Jag är definitivt på! hoppas bara jag kan låna en bärbar på jobbet, så jag slipper släpa med mig G4:an hemmifrån!

Skulle vara kul med sådan träff. Ganska långt att åka för min del, men det skulle kanske vara värt några timmar i bil?[/LIST]

Ett LAN är en fest!!! Man blir väl aldrig för gammal för en fest...?
Pc-folket har ju sin Dreamhack (http://www.dreamhack.com/) för femte året nu, och några Mac-entusiaster har kört sitt MacMecka (http://macmecka.freeservers.com/ och http://www.jaar.org/forum/start.htm) ett par gånger, men det är skrämmande ont om Mac-LAN på det stora hela taget...:-(
Marabou i munnen, och Marathon i Mac-en...:-)

I´m in

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-28 17:27

Jag brukar ha LAN VÄLDIGT ofta här hemma, jag har en lokal som rymmer 20 personer plus att jag kan låna en Switch 16 portars 100mbit eller så kan jag hyra en 24 portar 100mbit för 100:-/dag. Med andra ord så kan det bli ett Mac-LAN lite längre söder ut. Få har råd att åka från Kalmar/Linköping eller liknande för att gå på ett litet LAN i Sthlm.
Jag kan ha LAN vilken helg som helst.
Det är en väldigt fin lokal med toalett (handikapsanpassad tillochmed) sköna stolar, bra bord OCH ett Kök! Sedan så är det ungefär 5 minuter gångavstånd till en "supermarket" som har öppet till 22:00 och öppnar 08:00.
Vad säger ni? Någon som har lust? Om det blir 20 pers så kostar det bara några kronor per man.

Hoppas ni är intresserade, och oroa er inte för ett misslyckat LAN, vi har provat lokalen runt 20 ggr

Jag glömde att säga att lokalen ligger i Västervik

[ 28-10-2001: Meddelandet ändrat av: Zaphod ]

Ursprungligen av Zaphod:

Jag brukar ha LAN VÄLDIGT ofta här hemma, jag har en lokal som rymmer 20 personer plus att jag kan låna en Switch 16 portars 100mbit eller så kan jag hyra en 24 portar 100mbit för 100:-/dag. Med andra ord så kan det bli ett Mac-LAN lite längre söder ut. Få har råd att åka från Kalmar/Linköping eller liknande för att gå på ett litet LAN i Sthlm.
Jag kan ha LAN vilken helg som helst.
Det är en väldigt fin lokal med toalett (handikapsanpassad tillochmed) sköna stolar, bra bord OCH ett Kök! Sedan så är det ungefär 5 minuter gångavstånd till en "supermarket" som har öppet till 22:00 och öppnar 08:00.
Vad säger ni? Någon som har lust? Om det blir 20 pers så kostar det bara några kronor per man.

Hoppas ni är intresserade, och oroa er inte för ett misslyckat LAN, vi har provat lokalen runt 20 ggr

Jag glömde att säga att lokalen ligger i Västervik

[ 28-10-2001: Meddelandet ändrat av: Zaphod ]

Blir det något LAN? Såg att inlägget var ifrån 2001. Men det kanske fortfarande är aktuellt? Vore skitkul och ha ett LAN här i Västervik, då jag själv är bosatt här. Antar att det är systeam lokalen du syftade på?

Kom igen nu grabbar, fixa ett lan

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2001-10-29 07:12

Låter väldigt intressant!

Kom til The Gathering nästa år, flera macar är bara bra!

Ursprungligen av Björnström:

Eller är vi för gamla för detta?

Såklart inte!

1
Bevaka tråden