Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scanner till 10:an

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon tippsa om en scanner som fungerar till OS 10. Det ska inte vara i classicläge.

Jag kör en Canon N670U i OS X. Drivern är ännu bara en beta men den funkar utan problem. Jag scannar med Photoshop 7, men jag tror att det finns de som fått det att funka med GraphicConverter 4.4. Har dock inte provat själv.

Drivern funkar på dessa scanners.
CanoScan N670U, N676U, N1240U
Billiga och hyffsat bra konsument-scanners men inga proffsmaskiner. Jag är supernöjd med min. Den är tunn och tar ström via USB.

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=14167&db=mac

Glömde tillägga att VueScan också kan köra scannern utan Canons Beta-driver.

Här är listan över scanners som funkar med VueScan.
http://www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#supported

[ 27 Maj 2002, 23:07: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

VueScan är ett trevligt litet sharewareprogram
Det funkar fint i osx med Epson Perfection 1200-scannern som finns hemma trots att Epson inte har några drivrutiner eller program för sina scanners överhuvutaget för osx ännu.

Agfa har nåt progr som ska funka till alla deras scanners, jag har bara testat en men de funka fint
Det dåliga är Agfa har lagt ner tillverkningen (tror jag)

Anledningen att jag svamlar är att scannern är hemma och jag på jobb.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:
Agfa har nåt progr som ska funka till alla deras scanners, jag har bara testat en men de funka fint
Det dåliga är Agfa har lagt ner tillverkningen (tror jag)

Agfa har lagt ner tillverkningen, det stämmer. Men det går att köpa begagnad. Jag har en Snapscan 1212u som fungerar utmärkt i tian.

För att scanna med konsumentskanner i Mac OS X så används Scanwise X. Ett fristående program. Finns ej som plug-in till Photoshop.

För proffsskannrar används FotoLook. Fungerar som plug-in till Photoshop och som fristående program.

Agfa.com

1
Bevaka tråden