Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trist med 18 års gräns . . .

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 13:57

Tänkte just åka på Expot med min son (14 år och Macfantast) men då upptäckte att det är 18-års gräns. För vad? Att titta på Steve Jobs?
Att se på Macotektets prylar?

Trist trist.

[ 17 Juli 2002, 13:58: Meddelandet ändrat av: xis ]

Jag erkänner: det är en miss. Vi förväntade oss större intresse för öl & cider försäljningen som krävde 18 års gräns.

Nästa gång blir det inte så.

Det borde väl inte vara några problem att komma in i målsmans sällskap? Det får man ju göra på alla restauranger och tillställningar som har åldersgräns, i alla fall p.g.a. alkohollagstiftningen.

Självklart skall juniorerna kunna få komma in med mamsen eller papsen...

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 16:25

Jovisst är det så. Men gäller inte Expo 2002 tydligen. Tyvärr.
Trist så fick vi heller inte se det hela via nätet. Apple kräver QT6 och det var lögn i helsicke att installera. Alla 4 burkar vägrade. Eller rättare sagt Installationsprogrammet vägrade. "Can not find System Folder" jojo . . .det finns där.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xis:
Jovisst är det så. Men gäller inte Expo 2002 tydligen. Tyvärr.
Trist så fick vi heller inte se det hela via nätet. Apple kräver QT6 och det var lögn i helsicke att installera. Alla 4 burkar vägrade. Eller rättare sagt Installationsprogrammet vägrade. "Can not find System Folder" jojo . . .det finns där.

Nja, man kan välja om man vill ha en MPEG4-stream som kräver QuickTime 6, eller om man vill ha en gammal klassisk MPEG2-stream som fungerar utmärkt med QuickTime 5...

Nu hände det dock något som gjorde att livesändningen via internet dog...=(

Jag hade bra sändning hela tiden - på en PC! På iMacen hostade det till en del och då bytte jag snabbt. Men några problem att installera QT6 har jag inte stött på och då har jag testat både OS 9, OS X och Windows.

Jag hade skitbra sändning på min iBook med QT6. Provade klassiska strömningen oxå (som funkade med 5:an oxå) och då såg man direkt vilken jekla skillnad det är på MPEG4 och den tidigare strömmningen.

Sändningen hostade till 3 ggr, men då var det bara att avsluta QT och köra igång igen från länken. FUnkade hur bra som helst.

Jag körde via QT5 och hade inga som helst problem (tills det totaldök).
Förra året så såg jag knappt någonting och ljudet var dåligt då också.

Jag blev glatt överaskad när det flöt hur fint som helst faktiskt...

1
Bevaka tråden