Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tyckte du om 99mac Expo

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac Expo är över. Vi som var där såg Steve Jobs och hörde honom säga "cool" och bang!" flera gånger.

Ni som vad med - vad tyckte ni om 99mac Expo 17:e juli 2002? (Alltså inte Steves presentation)

Hemma i soffan igen - trött efter en lång dag!

Ge oss feedback på vad vi ska förbättra och förändra till nästa gång - för det blir en nästa gång!

Jag skulle gärna vilja se en webkamera på nästa års Expo, så även vi hemma kan följa med på ett litet hörn. Är det förresten ingen som har digitala bilder att visa från dagens Expo?

/martin

Vi hade inte internetkapacitet nog för att göra det - vi hade stora problem med just internetanslutningen...

Nästa gång kanske? Kom på Expo istället!!

PS. Bilderna är på väg!

Sorry råkade rösta fel! Stryck en röst på dåligt. Jag var tyvärr inte ens där.

Sorry.... :rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-17 23:08

Enda nackdelen som jag ser det, var antalet utställare på den enorma ytan som fanns. Det är ingen nackdel med ännu fler, men jag förstår att det är svårt att få utställare till ett sådant evenemang som detta. Dock var de som fanns på plats helt ok att ha att göra med, och de fick dra ett tyngre lass istället. Roligt med bilbanan, det tackar vi Immitt för!

Något som annars kunde göras bättre är bättre planering och schemaläggning av miniseminarier. Det blev som förståeligt rätt varmt i lokalen som dessa aktiviteter hölls i idag, och det gjorde inte saken bättre.

Värmen drog ni väl på för att sälja mer dryck.

Värmen drog ni väl på för att sälja mer dryck.

Haha, vi är avslöjade! Såg du inte att vi hade 35 stycken Gasolbrännare med full låga bakom scenen i biosalongen?

Sa han inte "pow!" nån gång också ? =

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Ni som vad med - vad tyckte ni om 99mac Expo 17:e juli 2002? (Alltså inte Steves presentation)

Var ju helbra måste man säga. Det som jag tycker var roligast var ju att träffa en massa folk och bara snacka en massa. Sen så var ju sattelitsändningen trevlig med, men det är ju en egen story med ett lyckligt slut.

Blir det en nästa gång så kommer jag komma.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2002-07-19 13:17
Citat:

quote:Kom på Expo istället!

Visst, när ni förlägger det till Östergötland!

Eftersom jag inte var där kan jag bara ha synpunkter hur det såg ut.

Det hade gärna fått sett mer Apple ut.

Jag vet... Mässa och Expo är svåra att göra "scenografiskt" roliga. Det plus att det säkert kostar.

Kan ni inte få med er Apple? Men det har ni säkert redan försökt?

Har ni bearbetat media, grafiska branschen osv. - så att de visste att det var på gång. Eller var det tänkt som en 99mac intern sak?

Det hade gärna fått sett mer Apple ut.
Jag vet... Mässa och Expo är svåra att göra "scenografiskt" roliga. Det plus att det säkert kostar.
Kan ni inte få med er Apple? Men det har ni säkert redan försökt?
Har ni bearbetat media, grafiska branschen osv. - så att de visste att det var på gång. Eller var det tänkt som en 99mac intern sak?

Det här var ganska enkelt att svara på!

1. Hela 99mac Expo (och 99mac.com) är ju en ren kostnad för den/dom som driver det. Just nu ser det ut att bli en förlust på ca 8.500 kronor exkl moms för 99mac Expo som jag får betala själv.

2. Vi har inte råd att göra det med scenografiskt roligt.

3. Apple visar 0.00% intresse av att deltaga i vår arrangemang.

4. Vi har inte varit bäst på att bearbeta media och grafiska branschen på annat sätt än att vi gör reklam på 99mac och mailar våra 2000 medlemmar som för ordet vidare. Det finns inga pengar att marknadsföra varken 99mac eller 99mac Expo idag. Om du har kreativa förslag så är jag super-intresserad! Vi behöver duktigt folk i team 99mac Expo som ska arrangera nästa evenemang i Januari 2003.

Sen ska man knappast underskatta faktorer som semester, vädret, med mera. Vad jag förstod så var det en och annan av de förbokade som inte dök upp vilket var rätt svagt men vad kan man göra...

• Oregistrerad
  • 2002-07-19 16:05
Citat:

quote:3. Apple visar 0.00% intresse av att deltaga i vår arrangemang.

Vilka hjältar dom är...

Bra initiativ och bra genomfört. I januari är allt bara trist å grått så då är det nog lättare att fylla lokalen helt å hållet. Svårare att flytta folk från familj å sol å bad. Och med tanke på att Apple då släpper G5 så blir det naturligtvis mer besökare... juus kidding...

Skicka nåt slags rapport till Apple och de företag som tackade nej till att sponsra/deltaga. Det är alltid bra att verka seriös och kan ni visa att ni faktiskt fixade detta så blir det kanske lättare att ragga intresse nästa gång. Ni behöver inte ta med i rapporten hur Martin mådde kl 15.02...

• Medlem
  • Nyköping
  • 2002-07-19 19:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
1. Hela 99mac Expo (och 99mac.com) är ju en ren kostnad för den/dom som driver det. Just nu ser det ut att bli en förlust på ca 8.500 kronor exkl moms för 99mac Expo som jag får betala själv.

För tusan Martin, så kan vi inte ha det. Maila ditt bankkontonummer till mig så bidrar jag med en femhundring för att minska förlusten.
Önskar att jag hade haft möjlighet att komma men plikterna kom ivägen. Hur som helst är jag djupt imponerad av det engagemang du visar. För att inte tala om alla andra som hjälpte till. Sådant ska stödjas!

Hälsar
Hasse

Ojoj! Jag vet inte vad jag ska säga! Alla bidrag som hjälper oss göra roliga saker med 99mac.com är naturligtvis VARMT välkomna!

Jag har inte ens vågat nämna ordet pengar i kombination med forumet med tanke på alla proteststormar som kommer i omgångar när allt fler tjänster blir "kostnadsmedvetna".

Stort tack - jag mailar dig!

Kan du inte lägga ut något Post eller bankgiro nummmer. Då kan alla som känner för att stödja 99mac Expo sätta in en valfri summa på kontot. Det känns ju fel att du ska ta på en massa skulder för "vår" skull...

/martin

Bra idé ovanför. Frivilliga donationer!

Martin: ett annat sätt att stödja är väl att klicka på de reklambanners som finns här? Lite betalt per klick får 99mac väl?

Vissa banners får vi betalt för om ni klickar på dem. Andra inte.

Vill ditt företag annonsera? annons@99mac.com är en bra adress.

[ 20 Juli 2002, 16:07: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Martin: ett annat sätt att stödja är väl att klicka på de reklambanners som finns här? Lite betalt per klick får 99mac väl?

Det är inte många öre som kommer den vägen tyvärr...

Inte ens om vi 20 dubblade reklamintäkterna på banners så täcker det serverhyra som exempel...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-20 17:34
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Alla bidrag som hjälper oss göra roliga saker med 99mac.com är naturligtvis VARMT välkomna!

Jag vill också bidra! Maila nummret till mig också. Förvänta dig inga enorma belopp bara. Är som det så fint heter mellan jobb.

Citat:

quote: >> Martin: Det är inte många öre som kommer den vägen tyvärr...

Inte ens om vi 20 dubblade reklamintäkterna på banners så täcker det serverhyra som exempel...

Skriv under så att folk hjälper till: Stödj 99mac - klicka på annonsen

Men definitivt frivilliga donationer med PG och BG. Så kan folk avgöra själva.

Jag har lite allmänna tankar om marknadsföring av 99mac. Återkommer till dig via mail.

[ 20 Juli 2002, 20:03: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

1
Bevaka tråden