Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket epostprogram föredrar du?

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 16:02

Eudora rockar. Fult men grymt effektivt. Man kan enkelt kasta ut alla bilagor. Alla meddelanden sparas som rena textfiler, inte mystiska databasfiler. Att sedan gränssnittet ser ut som 1987 års program struntar jag i.

Entourage är mitt val. Jag använder mail, kalender, adressbok, anteckningar och uppgifts-listan dagligen. Smidigt med allt i ett program.

Eudora skulle vara mitt val om jag inte behövde nåt annat än en mail-klient.

Apple Mail gillar jag inte, jag tycker det är fult, segt och hanterar bilagor på ett bedrövligt sätt. Integrationen med Adressboken och iCal är bra, men jag vill inte ha ett program per funktion, Entourage lösning är överlägsen. Dessutom gillar jag inte iCal, det är långsamt och funkar inte som jag vill.

Om jag av ekonomiska skäl inte kunde köra Entourage, skulle valet bli Eudora, kompleterat med Palm Desktop för kalender och adressbok.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-08-27 16:53

Har använd Outlook, Quickmail och Eudora tidigare men fastnade till slut för Entourage tack vare en massa finesser och inte minst kalendern.

Dessvärre är den fullständigt misslyckad som newsreader eftersom den inte klarar att sortera trådar kronologiskt. Men det här handlar ju om dess mailfunktion så det är väl inte relevant.

Danne

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-27 19:06

Var röstar man?

Bevaka tråden