Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

*rösta* Snyggaste svenska Macintosh sidan?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det vore väldigt kul att höra vad våra medlemmar tycker.

Vilken är den snyggaste Macintosh sidan bortsett ifrån Apple och återförsäljarna? (det kanske är nästa omröstning...)

Snyggast är väl ett ganska allmänt begrepp, mest ändamålsenlig eller mysigast eller...jag ni förstår nog.

Ni får bara rösta på en sida. Kommentera gärna ert val i denna diskussion!! *ska bli kul*

[ 25 April 2002, 09:05: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Väldigt jämnt just nu! Ska bli intressant att se resultatet senare ikväll faktiskt... *stay tuned*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-22 15:27

99mac borde kanske byta ut den beiga och snusbruna bakgrunds"färgen"? Annars är det ju bra.

[ 22 April 2002, 15:27: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Det är ett förslag vi fått många gånger - samtidigt är det en del av vår "själ". Kaffeschemat har hängt med sedan vårt första inlägg...

Det fanns en diskussion under "feedback" för ett tag sedan där det dom in förslag, inget av dom var ett bra alternativ tyckte åtminstonde jag. Starta en ny diskussion där om du vill...

  • Medlem
  • 2002-04-22 16:10

Ingen av dom svenska macsiterna är väl nån höjdare inom forgivning..

Synd annars är det ju just macsiter som brukar briljera.. kan hålla med om att den här siten har en vidrig bakgrundsfärg

Jag har startat en ny diskussion under "feedback" där ni kan komma in med förslag på riktigt snygga diskussionsforum.

Posta URL:er i den diskussionen!!

Hur kommer det sig att MacBarometern har ett lika långt streck som 99mac fast ingen har röstat på den (0%)?

Bara en stilla undran?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Carl.Fredrik:
Hur kommer det sig att MacBarometern har ett lika långt streck som 99mac fast ingen har röstat på den (0%)?

Bara en stilla undran?

Det är för att jag inte ska bli ledsen.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-22 20:18

Jag tycker färgerna här på 99mac är så fula att de blir coola! Mycket lätta färger att titta på länge utan att ögonen tröttas ut alltför mycket. Jag kan tänka mig att det finns något forum i Vitryssland eller Ukraina som har samma färgsättning. Troligtvis handlar forumet om den gamla fina öststatsbilen Trabant.

Nej, som sagt. Jag tycker färgerna är bra och vänliga mot ögonen men det är alltid kul med förändringar. Bara det blir till det bättre så. :rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jen$:
Jag tycker färgerna här på 99mac är så fula att de blir coola! Mycket lätta färger att titta på länge utan att ögonen tröttas ut alltför mycket. Jag kan tänka mig att det finns något forum i Vitryssland eller Ukraina som har samma färgsättning. Troligtvis handlar forumet om den gamla fina öststatsbilen Trabant.

Nej, som sagt. Jag tycker färgerna är bra och vänliga mot ögonen men det är alltid kul med förändringar. Bara det blir till det bättre så. :rolleyes:

Instämmer helt, det viktigaste är inte att färgerna är "snygga" & moderna, utan att ögonen klarar av dom bra. Inte många sidor man kan sitta vid utan att få ont i dom. "Nya Macprat" är precis så en sida INTE ska vara (då talar jag enbart om färgsättningen).

Mmm, håller med om att 99macs färger är en del av dess själ och att dom faktiskt är väldigt vilsamma för ögonen. Byt inte! Fortsätt vara fulsnygg!

[ 22 April 2002, 23:55: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

  • Medlem
  • 2002-04-23 00:27

Kan hålla med om att färgerna är vilsamma, samt att man vänjer sig.. men dom första gångerna jag loggade in här tänkte jag"men vad i hel**e"

skulle nog dock vilja ha en annan färgsättning

Jaha, första inlägget och jag skall börja att vara otrevlig.

Nä men det jag ville påpeka var att det känns lite meningslöst att rösta på saker som dessa. Jag kanske har fel men för mig ser det ut som om 99mac.com anväder standard formatet (designen/formen) från UBB. Självklart kan man ju ändra bakrunds-färg och typsnit osv. Men om man skall berömma någon så är det väl mall-makarna hos Infopop (de som utvecklat UBB).

Ni kanske inte håller med. Klar att kanske loggan och färgen brun är super fräsigt ihop men annars så är väll detta lite inbördes beundran, eller?

Funkar gör det i alla fall, sen skiter jag i formen.

Det tyder på storseger för 99mac.com - men är detta verkligen sanningen?

Om jag ska vara ärlig så vinner ingen av Macsajterna. Av den enkla anledningen att ingen är snygg.

Fast jag är å andra sidan inte ute efter formsensationer utan diskussioner och nyheter om mac.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-24 11:19

Lite fiasko att inte macspel.com är med, som definitivt är den snyggaste macsidan just nu enligt mig.

Tycker faktiskt MacWorld har en snygg site. Gillar faktiskt 99mac´s bruna färg, så byt inte ut den!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-29 21:10
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Tycker faktiskt MacWorld har en snygg site. Gillar faktiskt 99mac´s bruna färg, så byt inte ut den!

Exakt! Byt inte ut det nuvarande utseendet mot nåt som är onödigt klottrigt !

MacNytt gjorde samma undersökning och fick följande svar:

Vilken är den snyggaste Mac-sidan?
5.6% 99mac.com
0.8% MacBarometern.com
3.6% www.Macspel.com
2.4% MacPrat.nu
10.0% MacWorld.se
69.7% MacNytt.com
4.0% www.MacSverige.org
4.0% www.Maclounge.net
Totalt antal svar idag: 251

MacNytt.com

Smaken är som baken delad. Jämför med julklappar inte
tittar man så noga på omslagspappret
Slit av pappret så man kommer åt innehållet
99:an är enkelt uttryckt clean, lätt att hitta utan
en massa onödigt "lull-lull", behaglig för ögonen.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-07-23 00:30

Igår fick vi i våran familj ett stopp i avloppet. Det var Söndag då. Ringde jouren som rådde oss att vänta tills idag då priset för en auskultation skulle vara hiskiligt lägre. De kom med stor bil o kunskap till att "suga" ur all gammal skit, såsom "ljusbruna" bajskorvar med stank o piss. --- Förlåt mig 99mac men kulören är "nödig"
Om inte ska kaffe serveras svart . Mjölk eller grädde är tillval....

[ 23 Juli 2002, 00:32: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
MacNytt gjorde samma undersökning och fick följande svar:

Vilken är den snyggaste Mac-sidan?
5.6% 99mac.com
0.8% MacBarometern.com
3.6% www.Macspel.com
2.4% MacPrat.nu
10.0% MacWorld.se
69.7% MacNytt.com
4.0% www.MacSverige.org
4.0% www.Maclounge.net
Totalt antal svar idag: 251

Jag gjorde den för att bevisa att det går inte att ha en sådan här undersökning om den egna siten är med. Användarna är helt enkelt för lojala.

Maclounge.net!

1
Bevaka tråden