Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 - small bills

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hahah..
Såg precis den reklamen på TV4. SJUK reklam.. på engelska, en snubbe kommer in o så ligger det en snubbe på hans bord.

En annan går in i dörren brevid o hittar en liten snubbe (dvärg) med kashmir tröja, lyfter upp han under armen o går iväg.

Båda snubbarna heter Bill.
TELE 2 - gives you small bills..

störd

[ 11 December 2002, 09:17: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

den är relativt gammal. Jag har också missat den fram till för några dagar sedan. Den andra versionen är nästan ännu bättre.

• Oregistrerad
  • 2002-12-11 09:25

tycker den är riktigt fyndig. men svårt att evta exakt vem deras målgrupp är. för många äldre fattar den inte... :rolleyes:

Nej, och de riktigt unga förstår den inte heller.

Jag förstår den, men vill inte vara kund hos Tele2... :rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Nej, och de riktigt unga förstår den inte heller.

De riktigt unga är nog ingen målgrupp då man varken får eller kan teckna ngt telefonabonemang vid 3 års ålder

• Oregistrerad
  • 2002-12-12 20:24

Fast det hade varit RIKTIGT roligt om det var Jarnheimer som var small Bill!

På 99reklam fick jag svar av Tele 2 själva:

"Filmerna är regisserade av John O´Hagan på produktionsbolaget Hungry Man i New York. Filmerna är dock inspelade i Stockholm.

Byrå: Forsman & Bodenfors.

Anledningen till att filmerna är på engelska beror på att det möjliggör en ordlek med ordet "bill". Det generella budskapet är att Tele2 erbjuder lågt pris. Men det är inte ett kampanjspecifikt budskap, utan varumärkesrelaterat."

Därför kör man den inte som en bombmatta.

[ 14 December 2002, 20:58: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

1
Bevaka tråden