Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jag längtar!!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt min blivande lilla snuttiga ipod.

Borde väl dyka upp i början av nästa vecka..

Kanske tur att den inte kommer innan helgen med tanke på att man firar årsdag med tjejjen. Så med ipod hade de bara blitt o sitta och leka med den, tror _inte_ de vore uppskattat.

Grattis!

Vilken modell blev det?

/M

Blidde som jag planerat. En 10´a

Bra val!

Jag har oxå precis köpt mig en 10a, fick den i förrgår och kan knappt lägga den ifrån mig!

Du har verkligen något att se fram emot!

/M

edit: grammatik

[ 19 September 2002, 20:21: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-19 22:35

Köpte en 5 Gb begagnad. Ska fylla den med musik och skicka till flickvännen i Manchester.

Ni som har 10 Gb-varianten; är väskan och fjärrkontrollen något att lägga pengar på?

Personligen så använder jag inte fjärrkontrollen (har i och för sig bara haft ipoden i två dagar). Anldeningen är att det blir så himmla mycket kabel som hänger överallt. Hörlurarnas kablar räcker gott och väl från huvudet till byxfickan. Kopplar jag in fjärren, så blir det lika ,mycket kabel till som nästan hänger ner i marken.
Och så tycker jag det är smidigare att byta "playlist" eller låt direkt på iPoden, man har bättre kontroll när man ser skärmen.

Väskan tycker jag är praktisk och snygg. iPoden passar perfekt i den. Den glider inte ut, men är samtidigt lätta att trycka ner i den. Den döljer inte iPodens kromade backstycke som andra väskor gör.

Men detta är mina högst personliga åsikter, och som sagt jag har bara haft iPoden i två dagar.

/M

Är också grymt sugen på en iPod (10GB). Var köpte ni era, och vad kostade de?

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ciryon:
Är också grymt sugen på en iPod (10GB). Var köpte ni era, och vad kostade de?

Ciryon

Jag köpte min av Palle på PowerPC, för 4928 kr. Jag kan varmt rekommendera PowerPC, de har inte värdens snyggaste hemsida, men servicen är väldigt bra!

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-20 00:22

Ännu en anledning till att jag och mitt slöa arsle måste skärpa sig och söka jobb. Vill köpa en iPod nu!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-09-20 00:31

längtar me..
men efter min DP 1Ghz som kommer om precis en vecka..

• Oregistrerad
  • 2002-09-20 08:55

Väskan pajade efter en vecka. Den dåliga plastkonstruktionen för hållaren gick sönder. Skall kolla upp det med Apple för en veckas hållbarhet är ju urkasst!

Fjärrisen beter sig konstigt ibland. Jag sätter kontrolen uppe vid halsen under tröjan och sen all kabel till hörlurarna oxå ner med dem där under. Hatar långa sladdar...

• Oregistrerad
  • 2002-09-20 09:20

Tips, ni som har .mac medlemskap som jag, fick ju 450 spänn i rabatt på inköp över 4995 :- hos applestore.

Det innebär att ni kan få loss 20 Gigaren för 4500 :- nånstans... dyrt..men bättre än inget !

/ D

• Oregistrerad
  • 2002-09-20 10:01

Beställde en 10 gb iPod igår. Ska åka och hämta den idag på lunchen.
Tur att flickvännen har egna planer i helgen. Annars skulle det väl bli lite sura miner...

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-09-20 11:56

Har använt min 20 Gigare i tre veckor nu. Är helt förälskad.
Har redan 11Gig:s musik i den. Alltså utrymmet krymper fort. Tänkte på 10:an först då den är lite smäckrare, men vill man ha det mesta i Poden så räcker inte 10 Gig för mig..
Tänk på utrymmet gott folk

Jag fick precis en lysande idé!

Jag har en iPod 5 Gb vill köpa en 10. Men då finns det som så mänga sgäer en risk att flickvännen blir sur. Men...

Flickvännen vill ha en musiksak som hon kan ha på sig när hon cyklar till jobbet och på jobbet. Hon tittar nu på en bärbar CD.

Alltså - hon fyller år om några veckor. Vore inte en iPod perfekt för henne? Apple fantast är hon också.

Ja - jag har för mycket pengar just nu - det är trevligt att sälja lägenheter i Sthlm och ta hem pengarna.

[ 20 September 2002, 14:46: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

1
Bevaka tråden