Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pipande iTrip

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-12-14 13:45

Reze: om du läser igenom mina inlägg så ska du se att jag har skrivit allt du behöver där men jag tar upp det igen.

Utforskaren är Windows variant av Finder. Jag använder Windows så jag tog det i exemplet men Finder borde fungera likadant.

Du kopplar ihop iPoden med datorn och väntar till du kan gå in på den som en portabel hårddisk. På iPoden finns det några olika mappar som heter olika saker, en av dom heter iPod_control eller något liknande och i iPod_control så finns mappen Device. Där ligger filen Limit som du ska ta bort.

• Medlem
  • 2003-12-14 14:01

tack mopp
jag hittar ej; gör upp
tack för din tid
r

Citat:

Skrevs ursprungligen av reze
snälla, vad är -utforskaren- var hittar jag den?
var hittar jag -device folder?
rené

Tror han ätit för mycke PC, han menar nog 2 tangenter, dvs. Kringla samt F ( Kringla är den med äpplet på ), där kan du välja en del olika parametrar.

• Oregistrerad
  • 2003-12-14 17:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av iggy
Det känns lite oklart hur längesen det är de olika inläggen här postades för datumen hoppar vilt flera år hit och dit

Det kan inte vara så att du tittat fel*; till vänster står det när användaren registrerade sig. Ovanför inlägget står det när det postades!

*Jag har nämligen själv gjort den här missen!

• Oregistrerad
  • 2003-12-14 17:36

Min iTrip piper också. När jag först testade den blev jag besviken, men nu tycker jag den fungerar bra. Det har en hel del att göra med vilken frekvens man sänder på.
Jag har lyckats hitta en som fungerar bra, och är nöjd. Dock verkar stereon/mottagaren även spela roll. På vissa hör jag pipet även nu, medan andra fungerar felfritt.

iTrippen är lite känslig när det gäller ljudvolym. Det står att den fungerar bäst mellan 60-80% av maxvolymen. För mig blir det bäst ljud när jag har strax över 50%.
Är volymen för låg uppfattar inte Trippen att man sänder och stänger av sig själv. Är volymen för hög så distas ljudet. Usch!

Funkar bra i bilen (om antennen e OK) och till att poppa bergsprängare, men ska man ha en fet fest är rådet att koppla in poden direkt till stereon!

• Oregistrerad
  • 2003-12-14 17:42

Ingen som har testat mitt tips?

• Oregistrerad
  • 2004-01-20 18:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av mopp
Ingen som har testat mitt tips?

Jo, nu har jag testat det! Fungerar utmärkt - inte minsta pip nu längre! Dock sänder den i mono nu, men det duger bra. Bilstereon eller "bergssprängarna" jag brukar sända till är ändå inga höjdargrejor..
Det är iaf bättre med mono och inget pip än stereo med pip.

Här är adressen (och det som är bra är att man inte behöver ändra något "permanent" - man kan växla mellan stereo och mono om man vill): http://leenes.demon.nl/xmitter_settings/

Bevaka tråden