Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program till PC

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns ju som vi alla vet många program till Ipod på mac
men finns det nån sida där det är samlat med program till PC

det jag helst skulle vilja ha är.
Program som överför låtar från ipoden till Datorn
Ett program som tar bort Europeisk ljudstandard spärren

jätte tacksam för svar / Tobbe

upp snälla någon som vet.. varför har dom kastat så många förtrollningar över mac'en och inte PC'n vill ha såna program

• Oregistrerad
  • 2003-12-11 06:19

Det är ju inte så konstigt att alla bra program finns till mac och inte pc,då Ipoden är tillverkad för och utav apple själva från början.

Macanvändare har alltid historiskt sett fått lita till sig själva då det aldrig har funnits ett stort programutbud och därmed utvecklat sina egna program som man har ansett sig behöva.

Och då är det ju lättare att bygga in funktioner som verkligen funkar och som dessutom har ett snyggt gränsnitt det ligger ju liksom i sakens natur när det gäller apple och mac.

Till skillnad från den stora massan som kör pece som inte utvecklar sina egna program utan förutsätter att det skall finnas att ladda ner alt beställa/köpa över disk. Och det är ingen som med hedern i behåll kan påstå att windows har haft ett snyggt gränssnitt genom åren.

Med XP är det bättre men till macens är det långt kvar.;)

• Medlem
  • Torsby
  • 2003-12-11 08:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av jiggy-diggy
Det finns ju som vi alla vet många program till Ipod på mac
men finns det nån sida där det är samlat med program till PC

det jag helst skulle vilja ha är.
Program som överför låtar från ipoden till Datorn
Ett program som tar bort Europeisk ljudstandard spärren

jätte tacksam för svar / Tobbe

Jag kan inte tipsa om någon samlingssida, men EphPod talas det om lite här och där, har dock inte testat det själv.

Att utbudet av pc-program till iPoden är lite dåligt är kanske inte att undra på, det dröjde ju ett tag innan den dök upp till pc:n. Men förhoppningsvis kommer det mer med tiden.

Sedan har jag hört att senaste uppdateringen, 2.1, tar bort ljudspärren, men även där har jag inte hunnit testa själv (än)...

• Oregistrerad
  • 2003-12-11 09:00

Det finns lite olika program, inte så dåligt till PC som man kan tro.
Till exempel finns Palm2Ipod för att överföra kalender från Palm till Ipod och dessutom Googleget för att ladda in nyheter från Goggle till iPod´en.

tack tack

• Medlem
  • Torsby
  • 2003-12-12 09:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tim
Till exempel finns Palm2Ipod för att överföra kalender från Palm till Ipod...

Måste man ha en Palm till det, eller räcker det med själva programvaran?

Edit: Kortade lite.

• Oregistrerad
  • 2003-12-12 09:50

Nej, det är bara Palmens programvara inblandat, så det räcker att du har dina adresser med mer i Palm Desktop

• Oregistrerad
  • 2003-12-13 17:25

Det mest självklara programmet (3:dje tipset idag) www.redchairsoftware.com/anapod

Annars kan du kolla i www.ipodlounge.net filarkiv för windows, dom har allt.

• Oregistrerad
  • 2003-12-14 02:16

Lysande tack så mycket.

Skitbra program enkelt och rättframt inga krusiduller!:)

1
Bevaka tråden