Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

15 eller 20

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-25 21:42

ska beställa en ipod under de närmsta dagarna men jag vet inte om jag ska ta 15 eller 20gigaren.

sen får man iof med mer saker med 20gb. vill ha usb så jag får köpa en sådan sladd förr 200kr.
å då kostar 20gb 3979kr med csn rabatt.
medens en 15gb med usb och bärväska kostar 3427kr.. iof får man inte med fjärr å dock men dockan är ju bara snygg, känner inget större behov av den. däremot fjärr skulle vara nice men jag vet inte om 355kr är värt att lägga till för då blir det nästa ännu bättre att lägga till 450kr å få 20gb å docka samt fjärr.

men budgeten är redan uttjöjd till max så jag har svårt att bestämma mig.. 450 till å mer godis eller inte...

någon som kan ge mig vägbeskrivningen till en ipods hjärta?

Har du behov av 20 gigs lagringsutrymme --> Köp 20
Behöver du inte det --> Köp 15
Tillbehören som följer med behövs inte, inte för mig i alla fall. Jag upplever att sladden blir för lång och jobbig att hantera med fjärren. Dockan är grym men helt onödig.

/Kristofer

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-28 15:16

Jag tycker att dockan är nödvändig, så härligt enkelt bara ställa ipoden i den. Sen ser ipoden riktigt trevligt ut i den.
Men välj efter utrymme, själv så har jag en 20gb och det känns som att den inte kommer att räcka om ett tag.. beror helt på om man har behov av att ha med sig hela sin musiksamling, om man har så stor dvs.

Som kristofer skriver så är fjärkontrollen rätt onödig, det blir för mycket sladdar helt enkelt. Fodralet är ett måste och den får man ju med 20gb-varianten. Har väldigt lite repor på min ipod och det har jag födralet att tacka för.

Skulle tagit en 20 gb... Har själv en 20 gb 2g... Tillbehören + 5 gb är lätt värt 450 spänn tycker jag...

Vet hur det känns

Jag var själv i samma sist för ca en månad sedan. Jag valde 20 GB varianten med tillbehören, och det ångrar jag inte ett dugg. Men när jag köpte den kostade 20 GB 3775 kr med CSN rabatt. Har de höjt priset måntro? Dessutom ingick det gratis gravering och självklart var det fraktfritt.

/P.K.

1
Bevaka tråden