Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

möjlighet att sortera album i mappar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag skulle vilja kunna sortera mina album i speciella mappar där i vänster kanten.
typ som os9 finder att där finns en mapp som heter "jazz" och så klickar man på pilen brevid så kommer det fram massa jazz album.. för det blir snabbt svåröverskådligt med alla album.

finns denna funktionen redan? för då är jag iaf dum i huvudet som missat den=)

• Medlem
  • Täby
  • 2004-06-29 10:51
Ursprungligen av dj_zeppe:

jag skulle vilja kunna sortera mina album i speciella mappar där i vänster kanten.
typ som os9 finder att där finns en mapp som heter "jazz" och så klickar man på pilen brevid så kommer det fram massa jazz album.. för det blir snabbt svåröverskådligt med alla album.

Du menar på ipodens hårddisk?
isf går det inte, eftersom ipoden använder en databasstruktur till att hålla reda på låtarna och döper om alla låtar helt ologliskt för att det skall vara svårt att kopiera tillbaka låtarna till datorn.

• Medlem
  • 2004-06-29 17:03
Ursprungligen av dj_zeppe:

Inte i vänsterkolumnen som heter "Källa". Men i biblioteket -> bläddra kan du välja jazz under Genre och så visas alla artister under som ligger under den genrern. iTunes bygger på att man har ordning på sina id3-taggar.

Ställ in alla jazzlåtar i iTunes med genre jazz, sen får du upp dom i genre-läget.

Funkar väldigt bra tycker jag.

jag rådiggqar itunes så jäkla smidigt mycke möjligheter att göra bra playlists

• Medlem
  • Täby
  • 2004-07-06 15:08
Ursprungligen av jiggy-diggy:

jag rådiggqar itunes så jäkla smidigt mycke möjligheter att göra bra playlists

Om du gillar iTunes... kika då in anapod... grymmt mycket bättre o enklaste programmet o göra playlists med!
http://www.redchairsoftware.com/anapod/ctable.php

1
Bevaka tråden