Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leverans av svensksålda iPod mini

Tråden skapades och har fått 269 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-07-28 14:04
Ursprungligen av minipod:

Låter bra.
Sennheiser har en tendens att ha mycket nöjda kunder

är själv supernöjd med mina RS-120!

Kalas :). Surt att det andra tar sån tid bara :/. Man vet ju inte äns om den leveransen som macoteket får in inom 25 dar räcker till alla beställningnar.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-28 15:21
Ursprungligen av Nymf:

Kalas :). Surt att det andra tar sån tid bara :/. Man vet ju inte äns om den leveransen som macoteket får in inom 25 dar räcker till alla beställningnar.

Nej, det är väl tveksamt... De hade fått in 45 st i första rundan nu. Dessa täckte upp högst ett par procent av de förhandsbeställningar de har.

  • Medlem
  • 2004-07-28 16:42
Ursprungligen av skamuel:

Nej, det är väl tveksamt... De hade fått in 45 st i första rundan nu. Dessa täckte upp högst ett par procent av de förhandsbeställningar de har.

Ajajajaj. Bli bara värre å värre :(. Då kanske man skulle ta å avbeställa den ifrån macoteket å lägga in en order ifrån aplle store istället. Vet du om man kan pröjsa genom postförskott om man handlar genom apple store? Eller hur går deras leveranser till? Och håller apple leveranstiderna de anger?

Mvh Martin

Ursprungligen av Nymf:

Ajajajaj. Bli bara värre å värre :(. Då kanske man skulle ta å avbeställa den ifrån macoteket å lägga in en order ifrån aplle store istället. Vet du om man kan pröjsa genom postförskott om man handlar genom apple store? Eller hur går deras leveranser till? Och håller apple leveranstiderna de anger?

Mvh Martin

Kreditkort
Apple Store tar emot betalningar med Visa, MasterCard och American Express för beställningar via Internet och telefon.

Check
Du kan betala med check om du beställer för minst 7500 kr.

Banköverföring
Du kan betala via banköverföring om du beställer för minst 7500 kr.

Postgiro
Du kan betala via postgiro om du beställer för minst 7500 kr.

  • Medlem
  • 2004-07-28 18:19
Ursprungligen av GuitarFReak:

Kreditkort
Apple Store tar emot betalningar med Visa, MasterCard och American Express för beställningar via Internet och telefon.

Check
Du kan betala med check om du beställer för minst 7500 kr.

Banköverföring
Du kan betala via banköverföring om du beställer för minst 7500 kr.

Postgiro
Du kan betala via postgiro om du beställer för minst 7500 kr.

Tackar för infon.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-28 18:58

Hm.. Jag beställde just en 4G 20 Gb , och testade att välja bankgiro som betalningssätt (tänkte att det vore skönt att betala via Internetbanken i stället för med kortet om man kan slippa), och köpet gick igenom utan att den reagerade på summan (2875 kr, studentrabatt... :rolleyes: ). Vad händer nu, förstod inte var jag skulle betala in? Hm.. Nån som vet?

EDIT: Verkar som att de skickar nåt per post och inte fixar beställningen förrän de fått in pengarna via bankgirot. Trist! Trodde man skulle få upp betalningsinfo direkt. Får väl ringa Apple imorgon och se om jag kan ändra betalningssätt...

EDIT2: Här är man visst för snabb med att skriva.. fick till slut ett mail från Apple med infon om vart man ska betala in pengarna. Skönt, då ordnar det sig väl.

Ursprungligen av gurne:

Hm.. Jag beställde just en 4G 20 Gb , och testade att välja bankgiro som betalningssätt (tänkte att det vore skönt att betala via Internetbanken i stället för med kortet om man kan slippa), och köpet gick igenom utan att den reagerade på summan (2875 kr, studentrabatt... :rolleyes: ). Vad händer nu, förstod inte var jag skulle betala in? Hm.. Nån som vet?

EDIT: Verkar som att de skickar nåt per post och inte fixar beställningen förrän de fått in pengarna via bankgirot. Trist! Trodde man skulle få upp betalningsinfo direkt. Får väl ringa Apple imorgon och se om jag kan ändra betalningssätt...

EDIT2: Här är man visst för snabb med att skriva.. fick till slut ett mail från Apple med infon om vart man ska betala in pengarna. Skönt, då ordnar det sig väl.

Om man har brådis att få sina prylar skulle jag starkt avråda från att använda andra betalningsmetoder än kontokort på Applestore. I stort sett alla macprylar jag köpt en helt nya har jag köpt via Applestore med kontokort. Allt från 350 kr till över 20000kr. Det har gått felfritt. Min erfarenhet av postgiro är inte lika bra. Och vad jag förstått av många andra har de också haft lite strul.

Strulet består i att de inte börjar behandla ordern förrän de fått pengarna. Av nån anledning verkar det ta flera dagar efter att man satt in pengarna innan de ser dem. En del har fått vänta i 14 dagar.

Detta kan ju förstås ha blivit bättre på senare tid men mitt råd är ändå: betala med kort så går allt snabbt och smidigt! Det är inte ett dugg osäkert.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-28 23:58
Ursprungligen av Rickard A:

Om man har brådis att få sina prylar skulle jag starkt avråda från att använda andra betalningsmetoder än kontokort på Applestore. I stort sett alla macprylar jag köpt en helt nya har jag köpt via Applestore med kontokort. Allt från 350 kr till över 20000kr. Det har gått felfritt. Min erfarenhet av postgiro är inte lika bra. Och vad jag förstått av många andra har de också haft lite strul.

Strulet består i att de inte börjar behandla ordern förrän de fått pengarna. Av nån anledning verkar det ta flera dagar efter att man satt in pengarna innan de ser dem. En del har fått vänta i 14 dagar.

Detta kan ju förstås ha blivit bättre på senare tid men mitt råd är ändå: betala med kort så går allt snabbt och smidigt! Det är inte ett dugg osäkert.

Du har ju förstås helt rätt, och jag såg att man kunde strunta i bankgiro-ordern (som självmakulerar sig om inga pengar kommer in) och lägga en ny order med kreditkort istället. Gjort det precis, och "estimated shipping" kortades ner till 3/8, 2 veckor kortare än bankgiro-ordern...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 17:09

Den är grön, liten, skitsnygg och framför allt MIN!!!

Tyvvär kopierar den låtar mycket långsammare än min gamla, men det får man väl leva med

Ursprungligen av oskich:

Den är grön, liten, skitsnygg och framför allt MIN!!!

Tyvvär kopierar den låtar mycket långsammare än min gamla, men det får man väl leva med

puh, redan

  • Medlem
  • 2004-07-28 16:54

Funderar på å dra till siba å se om man kan förbeställa en där igenom. Nån snubbe på deras support yra om första eller andra vecka i augusti.

  • Medlem
  • 2004-07-28 19:24

Ipod mini ägare nu :D:D köpte en på siba i hbg. De hade en blå å fyra silvriga å fyra rosa av nån anledning :D. Fick bli en blå istället för den gröna :/. MEn vafan fick den iaf mkt mkt tidigare. Så jefla glad nu :D.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 21:59

Köpte en iPod mini på teknikmagasinet i Skärholmen igår. Dom fick in sina i fredags, men har inte fått upp några affisher förens idag, så dom hade bara sålt 4 stycken innan jag köpte min där. Pröjsade 2595:- för den.

  • Medlem
  • 2004-07-28 23:24

Pröjsade 2590 för min :D. Snart klarladdad.

gäsp.
redan

  • Medlem
  • 2004-07-28 23:36
Ursprungligen av minipod:

gäsp.
redan

Haha du slutar aldrig :D.

Ursprungligen av Nymf:

Haha du slutar aldrig :D.

aldrig var ordet

Om man skulle beställa en Ipod mini från Applestore idag.
Hur långt tid kommer det ta innan man har den i handen?

  • Medlem
  • 2004-07-29 12:08
Ursprungligen av NilSen:

Om man skulle beställa en Ipod mini från Applestore idag.
Hur långt tid kommer det ta innan man har den i handen?

gissar på att du skulle få den om en månad om de håller deras byggtider. senast ja kolla så va bygggtiden 4 veckor å sen leveranstid på det.

  • Medlem
  • 2004-07-29 11:56

på onsdag skulle jag kunna tro, jag beställde en ipod 20 gb i fredags och ska få den idag, förutsatt att byggtiden är den samma, så...

OK, är inte riktigt säker på om jag är beredd att vänta så pass lång tid bara för att kunna köpa den 10% billigare.
Nån som vet någon affär typ Siba som har den i lager för ett inte allt för högt pris?

  • Medlem
  • 2004-07-29 13:18
Ursprungligen av NilSen:

OK, är inte riktigt säker på om jag är beredd att vänta så pass lång tid bara för att kunna köpa den 10% billigare.
Nån som vet någon affär typ Siba som har den i lager för ett inte allt för högt pris?

köpte min på siba igår i helsingborg. Dock så sa sibas huvudkontor att de kommer å få ut dem i butik första eller andra veckan i augusti. Så jag hade en jävla tur att de hade nåra ex redan nu i helsingborg. Jag pröjsade bara 2590 för min så de e knappast dyrare på siba än på internet.

Mvh Martin

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-29 13:26

Jag antar att Nilsen menade den 10% rabatt studenter får om man beställer via Mecenat.se. Tur att minin fanns i Helsingborg, här i Göteborg verkar Siba (och Macforum som har långa köer på de få exemplar de faktiskt får) inte ha koll på när den kommer, och framför allt inte hur många..

OK, men med tanke på att det är ungefär 3 veckors leveranstid i dem flesta affärer så kan jag lika väl beställa den för 2335 och 50 öre och gratis frakt från Applestore. Tar ju bara en vecka mer och kostar ca. 260 kr mindre. Sen så kanske man har tur med leveransen så att den kommer tidigare :).

  • Medlem
  • 2004-07-29 13:44
Ursprungligen av NilSen:

OK, men med tanke på att det är ungefär 3 veckors leveranstid i dem flesta affärer så kan jag lika väl beställa den för 2335 och 50 öre och gratis frakt från Applestore. Tar ju bara en vecka mer och kostar ca. 260 kr mindre. Sen så kanske man har tur med leveransen så att den kommer tidigare :).

Precis.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 13:31

Man får studentrabatt hos www.apple.se också (10%)

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-29 14:21
Ursprungligen av raZmus:

Man får studentrabatt hos www.apple.se också (10%)

Ja, men för mig blev det faktiskt billigare att gå in via Mecenat.se, konstigt nog.

  • Medlem
  • 2004-07-29 13:32

Nu fattar jag ahh dum jag var kolla inte riktigt innan ja svara nilsens inlägg :/. Ja de på sibas support eller vafan de nu än va sa att de skulle va i butik om ett par veckor ungefär. Första eller andra vecka i aug som du ser ovan :D.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 14:35

Jasså, konstigt

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-29 15:21
Ursprungligen av raZmus:

Jasså, konstigt

Ja.. jag fick rabatt direkt via Apple Education Store eller vad den heter också, men jag fick dryga 100 spänn mer rabatt via Mecenat (gällde en 20 Gb). Skumt.

Bevaka tråden