Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hacka bort volymbegränsningen för gott!!

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-08-16 01:52

Nu har dom lyckats hacka volymbegrensningen på riktigt till europeiska G3, G4 och minin.

Ingen workaround med att boosta volymen alltså.

instruktioner hittar ni på
http://www.randgruppe.info/ipod/

Jag fixade min G4a med windowsprogramet på sidan och det funkar utmärkt.

edit: Gamla länken verkar vara död. Windows programet kan hittas på http://www.pochoirs.de/leechs/iMod.zip

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 03:10

jag vågar inte, tänk om jag får ännu mer tinnitus än jag redan har! ;D

Provade det på min 15 GB 3G, snabbt och smärtfritt. Äntligen kan jag koppla in den till min stereo utan att maxa volymen!

  • Medlem
  • 2004-08-16 15:23

Schysst!

  • Medlem
  • 2004-08-16 15:46

Funkade finfint med min 3G.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-17 09:15

Funkade finfint med min 3g också... gjorde det i förrgår

Kan man återställa de om man vill??...(jag hittade det sorry)

Ja, läs på sidan!

Citat:

6. if you like to restore your ipod, use the ipod-updater or "dd if=ipod_backup of=<ipod-firmware-partition>".

  • Oregistrerad
  • 2004-08-17 12:26

Jag villa också greja . Fast min pod härstammar från det nordamerikanska släktet. Jag kanske kan lägga in en volymbegränsning som jag sen kan ta bort

Ursprungligen av raZmus:

Jag villa också greja . Fast min pod härstammar från det nordamerikanska släktet. Jag kanske kan lägga in en volymbegränsning som jag sen kan ta bort

haha...!

  • Medlem
  • 2004-08-17 14:26

Vill man återställa ipoden så är det bara att köra en restore med apples ipod updater. Då formateras ipoden och hacket försvinner.

Ursprungligen av Toody:

Vill man återställa ipoden så är det bara att köra en restore med apples ipod updater. Då formateras ipoden och hacket försvinner.

Eller så tar du disable i programmet istället...

  • Medlem
  • 2004-08-17 14:52

det funkar ju förståss lika bra..

nån som testat på 30GB 3g

Ursprungligen av jiggy-diggy:

nån som testat på 30GB 3g

Har inte testat, men som sagt så fungerade det på min 15 GB 3G. Storleken på hårddisken har ingen betydelse, är ju samma generation.

Har iPod från New York så det räcker för mig hehe

okej blir det mycke skillnad ? vill ju inte spränga dom klena lurarna man får från apple mer än vad jag redan gjort

Ursprungligen av jiggy-diggy:

okej blir det mycke skillnad ? vill ju inte spränga dom klena lurarna man får från apple mer än vad jag redan gjort

Jag upplever att volymen när jag kör lite drygt hälften motsvarar maxvolymen jag hade tidigare. Den största fördelen är att jag nu kan koppla in den till stereon utan att behöva dra upp volymen på iPoden och förstärkaren till max.

Edit: När du tar bort begränsningen får du ju volym motsvarande USA - iPodarna, och förhoppningsvis har apple dimensionerat lurarna efter den uteffekten.

okej jag ska testa programmet nu

funka fin fint

Ursprungligen av jiggy-diggy:

funka fin fint

Javisst!
Glad att de gjort ett hack som tar bort den på riktigt, var inte så förtjust i de tidigare som ändrade i databasfilen...

Kanske en dum fråga men jag undrar om man kan använda hacket med en Mac. I så fall, hur gör man?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 12:13

Klockrent!!!

Enkelt att använda och lätt var det oxå.

Nu kan jag höra talböckerna även i trafikbruset...
Nu är det bara att hoppas på att man inte pajjar hörseln...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 12:23

Då borde du köpa min Shure E2C som funkar lite som öronproppar också Sparar hörseln.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 12:26

Ska strax upp och kolla efter The Plug...
Men vi får väl se vad farbror försäljaren på HiFi-butiken säger...

tja... jag e bara 14 år så jag fatta typ ingenting??? nån som vill berätta??? eller gör de bara att man kan ha högre volym på ipoden?? hur tar man bort de sen??

Ursprungligen av Willepille:

tja... jag e bara 14 år så jag fatta typ ingenting??? nån som vill berätta??? eller gör de bara att man kan ha högre volym på ipoden?? hur tar man bort de sen??

I de iPods som säljs i europa finns en spärr som gör så att maxvolymen är lägre än vad den är i USA. Om du kopplar in din iPod till datorn och kör programmet alla pratar om så kan du ta bort den spärren vilket medför att du kan ha högre volym (bra om du t ex vill koppla in iPoden till stereon). Du kan även sätta tillbaka spärren med samma program.

Hoppas du förstår bättre nu..

  • Medlem
  • 2004-08-20 17:07

Tycker volymen är bra som den är, skulle inte vilja ha den högre för då skulle jag kunna råka dra upp den av misstag och förstöra öronen. Alla lurar jag testat med iPoden (Koss R100, Koss The Plug, Sennheiser MX500. massa skräplurar) har funkat jättebra och jag har nog aldrig känt att jag skulle vilja ha högre volym än max.

Ursprungligen av Erty:

Tycker volymen är bra som den är, skulle inte vilja ha den högre för då skulle jag kunna råka dra upp den av misstag och förstöra öronen. Alla lurar jag testat med iPoden (Koss R100, Koss The Plug, Sennheiser MX500. massa skräplurar) har funkat jättebra och jag har nog aldrig känt att jag skulle vilja ha högre volym än max.

Kör med portaPro och jag håller med dig, när jag lyssnar med de lurarna är ljudet tillräckligt högt. Fördelen är som tidigare sagts att jag nu kan koppla in den till stereon utan att behöva höja stereons volym till max för att höra något.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 16:44

Men kan detta på nått sett skada poden??

Och jag har min mini formaterad till min Mac .. om jag då gör detta via pc kan inget konstigt hända då???

Bevaka tråden