Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod startar inte, är det kört?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-21 15:41

Hej alla.

Min iPod G1 10 GB startar inte, och det är inget vanligt fel denna gången.
Jag har givetvis testat att reboota den genom att hålla in menu och play.
Apple-loggan kommer då upp men sen går bilden tillbaka till att visa en mapp och vid sidan en triangel som visar ett utropstecken. Den verkar alltså inte hitta någon disk.

Jag tror detta kan bero på mina satans takfönster (glömde dom öppna en gång, dessutom så läcker dom in) så iPoden fick sig en liten dusch. (xboxen och TVn har även dom fått ta lite stryk)

När jag försöker köra iPod-updater för att nollställa den så får jag bara dialogrutan "Anslut iPod för att uppdatera", datorn hittar inte heller iPoden när jag kopplar in den.

Ni kunniga där ute får gärna hjälpa mig med vad jag kan göra

tackar
MVH /S

Ring supporten!

Kan jag få se en bild på ditt rum!

Det verkar ballt

williamos, eftersom hans iPod har några år på nacken så är det nog inget alternativ ...

Den verkar helt död om den har fått vatten på sig... Då är det väl inte mycket att göra eller?

  • Medlem
  • 2004-08-22 13:33
Ursprungligen av svanerik:

Den verkar helt död om den har fått vatten på sig... Då är det väl inte mycket att göra eller?

Den startar ju inte och hittas inte av datorn. Men jag menar helt död är den ju inte, den visar ju en mapp med ett utropstecken brevid. Så det måste väl gå att väcka liv i den? Finns det inga disk/utilitiesprogram som kan blåsa liv i den stackars vita leksaken?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 18:53

Det låter som om du ska kolla med hemförsäkringen... Det är ju inte avsiktligt gjort...
Hoppas att det löser sig med din Pod!!!

  • Medlem
  • 2004-08-22 13:38
Ursprungligen av larsdahlin:

Det låter som om du ska kolla med hemförsäkringen... Det är ju inte avsiktligt gjort...
Hoppas att det löser sig med din Pod!!!

Nej jag vet. Minns jag rätt får jag betala 1000 kr självrisk sen får jag en ny iPod (eller motsvarande pengavärde kanske?) Eller får jag en Gen 4 då tro?

Hjälp

Kolla här

http://www.apple.com/ipod/download/

vilket program kör du? testa och installera om, jag hade samma problem men det löste sig.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 09:32
Ursprungligen av Miwa:

Nej jag vet. Minns jag rätt får jag betala 1000 kr självrisk sen får jag en ny iPod (eller motsvarande pengavärde kanske?) Eller får jag en Gen 4 då tro?

Ja, det blir nog en tusing i självrisk och en ny i motsvarande värde. Men har du tur så kanske du kan förhandla med bolaget om att lämna ut en värdecheck till det företag du vill anlita. Sen kan du ju alltid skjuta till lite ifall det skulle behövas.

Och var hård mot försäkringsbolaget!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 15:37

Problems!!!

Hej!

Jag har liknande problem fast det hänger nog på mitt batteri kanske!

Det är nämligen så att när jag startar min Ipod så får jag bara upp "äpple ikonen" Skumt!!
Och när jag sedan skall ladda den så får jag upp en ikon med ett batteri och en varningtriangel med ett utropstecken. (!)

Vad kan det vara? En fråga till er som vet mer än vad jag gör om detta!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-13 16:28
1
Bevaka tråden