Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av iSkin Evo

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Silikonfodral med hål för knapparna är inget unikt. Det finns många att välja mellan. Vissa är bra och andra är mindre bra. Här följer en recension av ett väldigt bra silikoncase: iSkin Evo.

Fodralet är tillverkat i silikon/gummi och hål är lämnade för scrollhjul/knappar. Displayen skyddas av ett plastskydd som är elegant inpassat i silikonskyddet. Toppen av fodralet är tunnare för att man lätt ska kunna få dit hörlurar, fjärr, iTrip, voice recorder eller andra tillbehör.

Synk-kabeln skyddas av ett litet lock. På skyddets undersida finns tassar och hela baksidan är också försedd med hål. Detta antar jag är för att ventilera när iPoden är i hårddiskläge.

Materialet i fodralet är tyvärr benäget att suga åt sig damm m m. Detta avhjälps enklast genom att man pudrar fodralet lätt med potatismjöl eller någon form av puder.

Evo finns i flera olika färger. Själv har jag testat Sonic och Wasabi. Sonic är lite genomskinlig. Wasabi är självlysande i mörker med ett mycket starkt ljus. En väldigt läcker färg.

Det medföljer ett bältesclip som man på ett sinnrikt sätt fäster på baksidan av iPoden. När iPoden sen är i bältesclipet kan man vrida den 90°. Jag är inget stort fan av bältesclips. Fodralet ser mycket bra ut även utan bältesclipet.

Hela denna produkt andas god kvalitet. Min enda invändning mot den är att det gör iPoden lite tjockare, och att det förstås inte går att docka. Men annars är det här en väldigt bra produkt, och det bästa fodral jag har testat till iPoden.

Läs mer på iSkin:s hemsida.

-
* Gör iPoden lite tjockare.
* Suger åt sig damm
* Går ej att docka.

+
* Lysande kvalitet
* Bra passform
* Skydd för synkkontakten
* Härliga färger med kraftig självlysande färg

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 10:04

Har haft en iSkin Evo i ett halvår (köpt i USA) och är mycket nöjd.. Bara det att bältesclippet går av alldeles för lätt, fanns tidigare en i metall, vilket känns vettigare..

har haft evo iskin i ett par månader och är mkt nöjd oxo. Tröttnat på färgen bara (sonic(alltså blå!)). Att det fastnar saker lätt på fodralet är riktigt jobbigt. I sommar låg jag på stranden och ipoden gled från handuken ner i sanden. Det var ett h-vete att få fodralet rent.

  • Medlem
  • 2004-08-25 11:29

Kan man köpa iSkin Evo här i Sverige? Tänkte att man skulle slippa frakten på 15 $
Kan man använda iTripen när iPoden är i fodralet?

Ursprungligen av Ere:

Kan man köpa iSkin Evo här i Sverige? Tänkte att man skulle slippa frakten på 15 $
Kan man använda iTripen när iPoden är i fodralet?

Macoteket har iSin exo2 ser nästan likadant ut...men det är säkert ngn skillnad svanerik kvet nog säkert han är bra på iPod grejer han...;)

Ursprungligen av Kellogs:

Macoteket har iSin exo2 ser nästan likadant ut...men det är säkert ngn skillnad svanerik kvet nog säkert han är bra på iPod grejer han...;)

Kruxet med iSkin eXo2 är att det inte funkar med tillbehör som t.ex. iTrip. Men det är väl inget problem för er, då användning av iTrip är olagligt här!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-28 18:28

ett jobbit problem tycker jag är att vanliga stereokablar är lite för stora för att passa mellan gummikanterna.. den poppar liksom ur ganska lätt..

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 11:42

Följer zip-caset med eller vad gör det på bilden?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-25 11:58

Okej att det är det bästa fodralet du provat till iPod MEN med tanke på hur många nackdelar du raddar upp så tycker jag absolut inte att den är värd 5/5... det betyget tycker jag den endast borde kunna få om det kanske är någon liten sak man kan bortse ifrån, men nu suger den åt sig damm och går inte att docka.... 2 stora nackdelar om du frågar mig iaf.?? tjockare blir ipoden i stort sett av alla fodral så det kan man ju bortse ifrån.

Ja det där med betyg... Ja, jag tycker det är värt en femma i alla fall. Det finns inget fodral som har lyckats med att docka bra, här får man klara sig utan det. Iskin gör det bästa av ett icke dockbart fodral. Sen är det passformen, känslan... Det är KVALITET vi pratar om här.

Vet inte om exo2 är bra. Du kan läsa ett test av exo2 i testlabbet-mappen här på iPod.se.

Zip-caset är förpackningen som hela kalaset kom i. Snyggt! Och med en liten broschyr. Det uppskattas.

jag fick inget bältesklipp till mitt iskin. finns det att köpa någonstans?!

EDIT::

"Det medföljer ett bältesclip som man på ett sinnrikt sätt fäster på baksidan av iPoden medelst en cirkelrund skiva. När iPoden sen är i bältesclipet kan man vrida den 90°. Jag är inget stort fan av bältesclips, men detta clip fungerar bra."

såg att denna recensionen gjordes idag. Jag köpte iofs mitt iskin för ett tag sedan, men fick ändå bara skinnet med. därför undrar jag om det finns att köpa ett bältesklipp någonstans...

grymt fult case.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-27 08:32
Ursprungligen av minipod:

grymt fult case.

Inte för att vara taskig mot de som gillar case:t men jag håller med här... till 110%.
Hur användbart caset än va så skulle jag hellre ha en repig iPod utan fodral än en med en sån här på.

Får jag fråga en sak bara ...
Är det två olika skal eller vad är det med färgerna... blått och grönt....
Varför är det två färger.....????
I'm more confussed now then before.

  • Medlem
  • 2004-08-25 23:01
Ursprungligen av THORVALD:

Får jag fråga en sak bara ...
Är det två olika skal eller vad är det med färgerna... blått och grönt....
Varför är det två färger.....????
I'm more confussed now then before.

"Evo finns i flera olika färger. Själv har jag testat Sonic och Wasabi. Sonic är lite genomskinlig. Wasabi är självlysande i mörker med ett mycket starkt ljus. En väldigt läcker färg."

Det är alltså två olika skal.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 09:33

Visst går det att docka med iSkin eVo! Man få bara töja lite!
Frågan är fortfarande, vart ska man köpa skalet om man inte vill beställa från USA eller Apple?

Saxat från deras hemsida:
"Can I use the iPod dock with the iSkin eVo on?
Yes but you must expose the bottom of the iPod through the iSkin’s scroll wheel opening. The flexible silicone will stretch and return to its original shape when done. An example can be seen here."

Det går faktiskt att docka utan att kränga av skyddet som på bilden ovan. Plocka bort platskåpan på dockan så passar ipod med exo utmärkt. Det enda kruxet är att man lätt kör in ljudkabeln lite för långt i dockan, om den ska kopplas till stereon. Och vackert blir det ju inte heller.

I och för sig är det en bra idé att ipoden inte passar i dockan med fodral på, eftersom batteriet inte mår bra på grund av värmen när man laddar den med väska.

Men så är det inte på evo! Det är därför det är så gryyyymt!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-09-12 20:23

för oss som har 4G då?

Det finns for er också! Kolla in iskin.com.

Bästa caset jag har haft iaf

1
Bevaka tråden