Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Köpte min iPod mini i våras i USA, och lämnade kvar kartongen där.
Nu hittade jag en annons på blocket över en kille som ville sälja sin iPod mini, men om man kollar på bilden så tycker jag kartongen såg konstig ut. Jag kommer inte ihåg riktigt hur den såg ut, men inte såg den väll ut som den på bilden gör med det gråa pappen som håller iPod minin på plats? Var det inte vit hårdpapp?
Kartongen i första lanseringen av Minin var likadan som kartongen till 3G/4G. Men i de sensaste leveranserna har apple gjort om kartongen, den är bara hälften så stor och helt annorlunda packad. Lite synd, men man kan ju förstå varför, Den gamal kartongen innehöll ganska mycket luft, genom att minska volymen på kartongen så minskar man ju transport kostnaden. Tycker att den känns billigare.
Det är så där de ser ut numera. Min svenskköpta iPod 4G hade sån kartong och usa-köpta minin hade det med. Kollar man runt lite på nätet inser man att alla kartonger ser ut så nu. En del är lite sura över det och säger att det ser "billigt" ut. Själv brydde jag mig inte alls.