Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC på jobbet Mac Hemma = Lämpliga strategier?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-14 22:18

Hej,

1. Jag har en PowerBook hemma med 20 Gb laglig musik (dvs mina egna skivor inlästa med iTunes).

2. På kontoret har jag en Windowsmaskin med iTunes.

3. Jag har en iPod Photo 40 Gb (inom 5 dagar om jag skall lita på leverensbeskedet).

4. iPod:en behöver vara Windowsformaterad så att jag kan använda den med jobbdatorn för att bära presentationer - men jag vill gärna kunna synka den med min dator hemma för att kunna lyssna på min musik.

5. Det vore kul att även kunna synka in mina privata bilder från PowerBooken.

Är det någon som har en bra strategi för hur jag skall göra?

Tacksam för goda råd.

/Morris

Hmm..problemet är nog att du inte kan synka dem från båda maskinerna. Jag vet att macen kan läsa Fat32 poddar (dvs windows) men jag tror inte att den kan skriva till dem. iaf inte genom iTunes nu svarar jag i för sig utan att vara säker rätta mig gärna om jag har fel...annars kan jag se i morgon (om jag får min pb då)

Men något sätt måste finnas, jag vet att det finns så att man kan läsa OSX formatering på Win XP men jag kommer inte på vad programmet heter. ffråga på www.99mac.se de vet där

Mvh Olof Wahlberg

• Medlem
  • 2004-11-15 08:29
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Men något sätt måste finnas, jag vet att det finns så att man kan läsa OSX formatering på Win XP men jag kommer inte på vad programmet heter. ffråga på www.99mac.se de vet där

Mvh Olof Wahlberg

XPlay från http://www.mediafour.com

/U

Great Ulna!

Ursprungligen av Mopac:

Hej,

1. Jag har en PowerBook hemma med 20 Gb laglig musik (dvs mina egna skivor inlästa med iTunes).

2. På kontoret har jag en Windowsmaskin med iTunes.

3. Jag har en iPod Photo 40 Gb (inom 5 dagar om jag skall lita på leverensbeskedet).

4. iPod:en behöver vara Windowsformaterad så att jag kan använda den med jobbdatorn för att bära presentationer - men jag vill gärna kunna synka den med min dator hemma för att kunna lyssna på min musik.

5. Det vore kul att även kunna synka in mina privata bilder från PowerBooken.

Är det någon som har en bra strategi för hur jag skall göra?

Tacksam för goda råd.

/Morris

Jag har en Windowsformaterad Ipod 20 GB (G4) och Mac X i en Powerbook G4 hemma, men Windows XP på jobbet. Jag kan inte köra Itunes i Windowsdatorn, men jag har inga som helst problem med Ipoden som hårddisk i någon av datormiljöerna samt att Ipoden fungerar som den ska med Itunes i min Mac-dator.

Innan jag skaffade Ipod var det ett KRAV att den skulle funka med både Win och Mac utan strul.

Kör du Windowsformaterat det kommer förmodligen att funka bra med mac.

Jag kan inte heller tro att det ska vara några problem, formatera den på windowsdatorn så är det lugnt!

• Oregistrerad
  • 2004-11-15 11:57

Tack!

Internet at it's best - snabba och bra svar på svåra frågor.

Jag kör Windowsformaterat - och kör iTunes hemma.

mvh,

Morris

PB aeger.

1
Bevaka tråden