Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Version av iPod

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej igen!

Jag planerar att köpa en iPod imorgon 20 G på Siba.se

Tänkte välja Siba tack vare skapligt lågt pris (inte billigare än på Apples hemsida, men lättare om nåt skulle krångla+billig treårig försäkring!)

Blev dock lite osäker nu på om det är en äldre version av iPoden som är på sibas hemsida? För jag utgår ifrån att på ipod.se måste det vara den senaste, då jag jämför dessa två.

Storleken är inte densamma, men om man kollar texten på siba.se (om man går in på ipod) som står under den feta röda rubriken "Nu i lager! och dessutom fraktfritt"´så verkar den ha samma egenskaper bl.a. i standby som den senaste, fast kollar man lite längre ner under den feta svarta texten produktspecifikation så står det NEJ på USB och drifttid på 10 timmar, vilket är 12 på Generation 4? + att det står ju både 12 timmar och USB 2.0 kompitabel under den feta röda texten.

Måtten på ipoden på sibas hemsida är : 102 x 61 x 21 mm
medan måtten på ipoden på apple.se är : 103,5 x 61,8 x 14,6 mm

ipoden på apple.se väger 159 g. Ipoden på siba.se väger 204 g.

Detta måste vara två olika versioner av ipoden va?

Hoppas verkligen att någon kan svara på frågorna så att jag kan köpa den bästa av de två imorgon. Tackar på förhand!

MVH / Andreas

• Medlem
  • 2004-12-14 10:19

om du frågar mig, så tycker jag att du ska köpa en g4.... dom är mycket bättre, bättre batteri, lättare att navigera, m.m.

Tycker det är väldigt konstiga mått som står under produktspecifikationen. Min 3G 15 GB är 1,6 cm tjock. Den gamla 3G 40 GB är tjockare vet jag, känns som det är den de avser, men samtidigt står det ju 20 GB. Med tanke på det som står överst så måste det vara G4 20 GB de säljer i alla fall, du ska nog inte titta på produktspecifikationen alls. Kanske någon annan som vet bättre..

Det är nog så att de har glömt ändra specifikationerna. Alltså: när ipod g2 kom så skrev de in dess specifikationer, och har sedan glömt att ändra till de nya generationerna. Så tror jag de är, jag har sett liknande saker överallt på såna där stora kedjor.

Så köp på Siba du, de är säkert G4 det snackar om, utom i de glömde spcifikationerna. Annars kan du alltid gå in och be att få kolla på en

• Medlem
  • Täby
  • 2004-12-14 14:08

Du har ju konsumentköplagen att falla tillbaks på i 2 år om det skulle vara nått fel på podden iaf UTAN att du tecknar någon onödig försäkring. Det du inte får tillbaks pengar för eller får din ipod lagad för då är ju om du tappar den eller har sönder den själv.

Här står mer:
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/forstasida_lista2.asp?lngCategoryId=622

Tack så mycket people!

Beställde iPoden från siba tidigare idag, innan jag hade läst allt bra ni skrev. Känns bra!

"Kainen" - jag tecknade en försäkring ändå, känns tryggt. Eftersom min nuvarande mp3spelare (JoS mp110) har börjat glappa p.g.a. att jag tappat den några gånger. Det händer så lätt! + får den i julklapp, så det är inte jag själv som pröjsar.

Hade gott folk!

• Medlem
  • Täby
  • 2004-12-14 22:47
Ursprungligen av knas pod:

Tack så mycket people!

Beställde iPoden från siba tidigare idag, innan jag hade läst allt bra ni skrev. Känns bra!

"Kainen" - jag tecknade en försäkring ändå, känns tryggt. Eftersom min nuvarande mp3spelare (JoS mp110) har börjat glappa p.g.a. att jag tappat den några gånger. Det händer så lätt! + får den i julklapp, så det är inte jag själv som pröjsar.

Hade gott folk!

hehe dåså... bara du inte tecknar en försäkring som bara står för samma sak som konsumentköplagen... isf slänger man ju bara pengarna i sjön

1
Bevaka tråden