Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ-Probs

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-11-13 08:35

Skulle bli av med en maskin, så jag brände av hårddisken till några skivor. Inga problem än så länge, förutom att ICQ numera inte fungerar med den .dat fil jag bränt som jag antar att ICQ-listan lagras i... Vad göra?

Hade du kört PC hade jag kunnat hjälpa till. Mac dock, känner inte till hur ICQ är uppbyggt på den sidan alls.

[UIN].idx , där [UIN] är ditt ICQ nummer, är den viktigaste filen att hålla reda på på PC-sidan. Se om du hittar några liknande filer?

/ [V]

  • Oregistrerad
  • 2001-11-14 10:21

Kom på att användarfilen kanske lagras i programinställningar i nyare ICQ-versioner... hatar när saker och ting lagras där...

Hatar programinställningar, vafalls! Det är en av de mappar som gör det otroligt enkelt att ominstallera allt och samtidigt behålla alla sina inställningar i diverse program. Blir lika arg varje gång jag ska göra något liknande på en PC. Vad var det nu program x och program y lagrade sina inställningar? Var det i registret? I samma mapp som programmet? I en obskyr undermapp till windows-katalogen eller kanske på ett annat ställe?

  • Oregistrerad
  • 2001-11-16 13:00

Au contraire... ska man flytta program som tex ICQ men inte vet att den lagrar filer i prog.inst. så blir det strul på datorn den kommer till. Hade man däremot alltid lagrat inställningsfiler i programmappen hade det inte varit några probs whatsoever...
Progr.inst. borde bara vara för MacOS-inställningar!

1
Bevaka tråden