Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan man använda IPOD som flyttbar hårddisk?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 15:13

jag ska föra över massa filmer till min ipod. Kan man sedan från ipoden föra vidare det till polarens dator? Eller är det copy skyddat? / M

• Oregistrerad
  • 2005-02-02 15:15
Ursprungligen av Eman:

jag ska föra över massa filmer till min ipod. Kan man sedan från ipoden föra vidare det till polarens dator? Eller är det copy skyddat? / M

Ja det fungerar.

SÖK I FORUMET FÖRST!!

varför är alla såhär.

//C

Men det är ingen som kan riktigt svara på denna frågan, iaf om vi snackar gratisprogram... ephpod säger folk är bra men det fungerar inte med USB 2.0 vad det verkar som. Anapod verkar kanon, men det är inte gratis. Många snackar även om att man ska aktivera "Använd som Hårddisk" i iTunes... men på detta sätt så får man ändå inte den smidiga tillgången till allt som man önskar sig!... Det ultimata vore om det fanns ett litet freeware program så att iPoden kom upp som Flyttbar Disk helt enkelt... Finns inte detta?

Men den dyker ju upp på skrivbordet som en ikon.
Klicka på den och lägg över filerna...

meeen ser då inte att jag kan föra över låtar... datafiler går men det är såklart låtar jag vill ha över!

Ursprungligen av VanDahl:

meeen ser då inte att jag kan föra över låtar... datafiler går men det är såklart låtar jag vill ha över!

Visst kan du föra över låtar, det är ju filer som vilken fil som helst.

men går väl inte att spela upp? Dessutom så syns inte mappen med Audio Tracks ...

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-03 09:40

Nej, det går inte att spela upp, men det var inte det som Eman frågade om heller. Mappen med låtarna gör du synliga från Utforskaren: Verktyg - Mappalternativ - Visning. Från mac är jag osäker hur man gör...

Den funkar klockrent att föra över mellan win till win när det gäller alla filformat utom de som är inlagda på ipoden via itunes. Då måste man använda lite andra prog för att få det att fungera.

Hur man gör? Sök på forumet.... :

Dock, tänk bara på att Fat32 som win ipod är formaterad i klarar inte filer större än 4 gb.
Filmer kan ju vara större än den storleken

1
Bevaka tråden