Jag själv använder en T68, och är mycket nöjd med den. Nokian har jag bara kännt på i butik, så den kan jag inte uttala mig om riktigt.
Får jag så mycket funktionalitet i mobilen i alternativ ett eller två att jag helt kan sluta använda min Palm?
Det beror på hur du använder din Palm. T68 har synkroniserbar kalender/adressboksfunktion. Använder du din Plam för att på fältet mata in nya möten, kontakter mm så tror jag inte telefonen kan ersätta Palmen. Det är betydligt besvärligare att knappa in möten och adresser via telefonens kanppsats. Men om huvudsakligen skriver in nya kontakter och möten via datorn, och endast använder Palmen till att läsa av dessa, så tror jag mycket väl att telefonen kan ersätta din Palm.
Sedan kanske du har program i din Palm, som telefonen givetvis inte kan ersätta.
Kommer det gå att synka mobilen med bluetooth i alternativ ett och två?
T68i har som fullt stöd i Mac OS X. Synkronisering och surfning ska går utan problem. Nokian kan jag inte uttala mig om. Men en regel är att Ericssontelefoner har bättre bluetooth stöd än Nokia. Bl.a. kan bluetoothfunktionen i Ericsson-telefoner användas för både datatrafik, och trådlösa headset. Nokias bluetooth har endast fungerat för datatrafik. Men har väl förändrats i och med lanseringen av nya 7650.
Vill du vara riktigt fräck, ska du vänta på Ericssons P800. Den sägs komma ut i butikerna innan jul. Men då snackar vi i och för sig en helt annan storlektsklass...
/M
[ 21 Oktober 2002, 18:26: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]