Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Bluetooth handsfree: HBH-60

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag lanserade Sony Ericsson en ny sk. Bluetooth handsfree. Handsfreen har modellbeteckningen HBH-60. Headsetet är det minsta Sony Ericsson lanserat hittils, dess vikt är endast 22 g! Produkten levereras till butikerna sista kvartalet i år.

How Star Trek´ish...

Undrar just vad den kostar? Sin vikt i guld eller heroin eller nåt.

Ciryon

Synd att den inte har radio...

Jag använder ett HBH-30 nu och man känner sig som ett UFO när man går och pratar i det.

HBH-60 såg schysst ut, hoppas att det är lite bekvämare än 30.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-24 20:31

Två alternativ som också finns på marknaden just nu....

Nokia och Motorola..och vi lär få se fler med tiden!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´:
Två alternativ som också finns på marknaden just nu....

Nokias finns tyvärr inte på marknaden. De visade den för över ett år sedan, men har ännu inte börjat sälja den. Faktum är att de inte heller kommer att göra det, modellen som du visade en bild på är nerlagd. Istället kommer det komma en ny modell inom en snar fratid.

Men en annan modell, som redan finns att köpa är Nextlinks Blue Spoon, väger endast 10 g!

/M

Ja, Nokias modell är nedlagd (innan det kom ut). Det kommer en ersättare till det efter nyår. Bluespoon ska bli intressant att se, man fäster det inne i örat..

"Man fäster det inne i örat"
Så att blåtandsvågorna ska tränga in bättre i hjärnan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-25 12:56

Hm...intressant - visste inte att Nokia hade skrotat sin trådlösa (den finns ju fortfarande kvar på deras produktsidor...)

:rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´:
Hm...intressant - visste inte att Nokia hade skrotat sin trådlösa (den finns ju fortfarande kvar på deras produktsidor...)

:rolleyes:

Nokia ska lansera sitt nya Bluetooth-headset under morgondagen (då även företagets fösta 3G - telefon lanseras).

Mer info om nerläggningen av HDW-1 finns på följande sida;
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=5585&sid=1

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-09-25 16:40

"Sin vikt i guld eller heroin eller nåt. :-P"
http://www.nextlink.to/
10 gram
2500 spänn

va kostar heroin nu förtin

nextlinks grej ser ut som en häftig pryl, men hur pratar man i den? man kan göra mickar som bara tar upp ett visst område men hur ska man då låta bli att få in allt ljud annat runt omkring, Någon som har ett upplysande svar?

Tror att den fungerar som Jabra, dvs. den tar vibrationerna från käkbenet... :rolleyes:

Nokias nya bluetooth-headset:

Stor bild på Nokia Wireless Headset HDW-2.

presenterades idag i Helsingfors.

/M

[ 26 September 2002, 14:06: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-09-27 22:52

Jag använder HBH 20, funkar bra trots div missöden. Har bl a tappat den i poolen på jobbet, efter viss torktid så funkar den igen.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-30 01:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: JP:
Jag använder HBH 20, funkar bra trots div missöden. Har bl a tappat den i poolen på jobbet, efter viss torktid så funkar den igen.

Jisses. Är också ägare av en sån. Tycker däremot den är näst intill oanvändbar. Man kan ju inte ha telefonen i rockfickan och samtidigt prata med bibehållen ljudkvalitet. Måsta hålla i telefonen för att det ska funka bra. Kasst tycker jag. Men med fri luft mallan telefonen och headsetet räcker den ett par meter utan problem. Men jag kanske fick ett Måndags-ex? :rolleyes:

Sen känner man sig ju som terminator när man går runt och pratar i den...

/arvid

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-09-30 06:57

Sen känner man sig ju som terminator när man går runt och pratar i den...

/arvid[/QB][/QUOTE]

är inte det bara ett plus?

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-09-30 18:31

Jag har en kollega som oxå har en HBH 20 med dålig mottagning, så det är nog fler måndags ex ute. Såg att den är ihopsatt i Ryssland när jag hade isär den för torkning

1
Bevaka tråden