Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, både ipoden och datorn sackar ihop

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problemet uppstod när jag låg i sängen och lyssnade på musik när den helt plötsligt började hoppa över vissa låtar, sen dog den totalt och när jag sedan reseta den så kom bara apple logotypen upp, efter ett tag kom och en mapp med en varnings triangel upp också och sen stängs den av. jag har försökt att sätta den i disk mode sen gå in i ipod updater och restora, men den hittar inte ipoden, datorn hittar ipoden men den verkar sacka ihop, massa processor kraft går åt och det går inte att komma åt ipoden från nått håll. vad tycker ni jag ska göra?

tack på förhand..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 23:06

lägg örat mot ipoden och lyssnar om du hör HDn spinna, eller kanske rent utav hacka?

hoppas du har garanti kvar

ja, den börjar spinna igång sen slutar den, och så börjar den igen, och håller på så där. jag körde något hdd scan i det inbygda bioset eller vad det kallas (select+rewind) och det stod det pass. men ja vette fan vad som är fel.. har dock garanti kvar..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 15:34

Det låter som det är fel på HDn. det finns 3 olika tester har jag för mig för HDn.

Men ring Apple och kolla.

Jadu jag vet varken ut eller in längre, precis nu fick jag kontakt med den igen, den startade som vanligt, och det står att batteriet är urladdat, har hört om att andra fått "liv" i den genom att ladda ur batteriet, vågar inte göra något nu innan den har laddat klart..

tack för all hjälp iallafall
känner mig redan hemma på det här fina plejset.

1
Bevaka tråden