Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lurblåsning - iPod SE U2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-11 17:06

Köpte en iPod U2 edition för cirka en månad sedan. I butiken förklarade säljaren stolt hur vilket fint presentkort man fick med. 50 Euro som man kunde handla för (i iTunes Music store).

Efter att ha blivit medlem på svenska musik store idag skulle jag aktivera mina 50 Euro. Tji fick jag. Fugerade inte. Ringde MacSupport som hänvisade till Apple som i sin tur hänvisade mig tillbaka till MacSupport.

De där 50 Eurosen var en ganska stor anledning till att jag valde U2 edition. Och det kan väl inte vara riktigt att man kan förklara en sådan kupong ogiltlig som de nu gör. Det är ju trots allt nästan 500kr.

Till saken hör att på kupongen står det till och med på svenska. "Kupongen gäller i de länder där iTunes Music store finns". Det finns i Sverige nu. Killen på Apple sa att den bara gäller i USA. Märkligt att det står på svenska på den då...

Någon med samma upplevelse? Jag tänker INTE ge mig i det här fallet...

• Medlem
  • 2005-05-11 18:36
Ursprungligen av ipp:

Köpte en iPod U2 edition för cirka en månad sedan. I butiken förklarade säljaren stolt hur vilket fint presentkort man fick med. 50 Euro som man kunde handla för (i iTunes Music store).

Efter att ha blivit medlem på svenska musik store idag skulle jag aktivera mina 50 Euro. Tji fick jag. Fugerade inte. Ringde MacSupport som hänvisade till Apple som i sin tur hänvisade mig tillbaka till MacSupport.

De där 50 Eurosen var en ganska stor anledning till att jag valde U2 edition. Och det kan väl inte vara riktigt att man kan förklara en sådan kupong ogiltlig som de nu gör. Det är ju trots allt nästan 500kr.

Till saken hör att på kupongen står det till och med på svenska. "Kupongen gäller i de länder där iTunes Music store finns". Det finns i Sverige nu. Killen på Apple sa att den bara gäller i USA. Märkligt att det står på svenska på den då...

Någon med samma upplevelse? Jag tänker INTE ge mig i det här fallet...

Det ska du inte göra heller. Stå på dig tills du får de 500kronorna. Dålig stil av Apple. Det var ju en tvist om det där. Men nu när det finns i Sverige och allt...

Är inte "presentkortet" en rabbat på U2 - the complete collection, som kostar en hel del på iTunes?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-11 21:27
Ursprungligen av bengan_fbk:

Är inte "presentkortet" en rabbat på U2 - the complete collection, som kostar en hel del på iTunes?

Jo, jag har också för mig att det bara gäller U2-samlingen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-16 20:35
Ursprungligen av Spyder:

Jo, jag har också för mig att det bara gäller U2-samlingen.

Oavsätt om det gäller som presentkort för U2 eller vad som helst är det dålig stil. Jag använder det gärna på U2.

Nu fick jag ett mail av MacSupport där de säger att de skickat vidare ärendet till Apple... Och så var vi där igen! Apple skickade tillbaka mig till MacSupport senast. Trötta mig!

1
Bevaka tråden