Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya SonyEricsson på Tisdag

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Intressant test! Det var väldigt utförligt, dom hade till och med en videosnutt där man kunde se hastigheten på menyerna. Uppenbarligen är det översatt från ett annat språk och det märks tydligt, ibland var det lite svårt att förstå jämfört med bra engelska. Men det var intressant som sagt, de hade även med en förutsägelse om säljstart och tänkbart pris, samt utvecklingen av priset under hösten.

Om man ska sammanfatta lite av testet: T610 är en telefon som är före sin tid, precis som T68 en gång i tiden var. Ingen annan är i närheten just nu och kommer antagligen inte att vara det förrän efter sommaren. Om man ska hitta nackdelar så är det kanske främst att skärmen är svårt att avläsa i starkt dagsljus.

Killen som gjort testet verkar vara ryss, och sedan har någon annan lirare översatt till engelska. Men han verkar ju ha rätt bra kontakter med SonyEricsson, för annars skulle han inte få testa telefonen innan den visats för pressen.

Om man bara kunde få klartecken på att den funkar lika bra/bättre än t68i med iSync så skulle jag lägga in en beställning omg.

Var till en början sugen på en P800, men formatet och den något känsliga skärmen (om man vill kunna ha telefonen i byxfickan) är till dess nackdel.

Behöver egentligen bara en telefon med bra kalender, bra adressbok, bluetooth som är behändig nog att ha med sig överallt. Kamera är en bonus, men ej ett krav. Ser man till kraven skulle en T610 funka klockrent !

/henrik

Funderar på en T610 (om jag ska ha en ren telefon), P800, Spectronic TS2220 eller Neonode N1.

Provade en P800 idag och måste säga att den är mycket angenäm att arbeta med. Den nya Z1010 är också mycket intressant.

Utseendemässigt tycker jag att T100, T310 och Y610 är lyckade telefoner. P800 är liten och smidig i mina ögon med tanke på att jag gillar stort format såsom GF388 och R520m. R520m har ett idealiskt format i mina ögon och P800 är alldeles lagom i formatet.

Nokia har jag provat men det är inget för mig. Det fabrikatet är mitt absoluta sistahandsval. Om någon Nokia-fantast undrar varför nämner jag sådant som klumpigt handhavande (nej, Nokias menyer är idiotiska enligt mig - föredrar Ericssons), kvalitetsproblem (60% fel på 8310 och 3410 t.ex - bekräftat av tekniker som finns i min bekantskapskrets) och omodern teknik (hallå, Wap 1.2.1 är INTE modernt i en färgskärmstelefon, dualband i en toppmodell etc etc), trista displayer m.m. Nej, Nokia är ett typiskt massproduktsföretag som är förbisprunget av konkurrenterna.

P800an är något av det trevligaste som finns att få tag på idag. Jag är mycket imponerad av den och att den tar memorystick är en stor fördel.

Den nya BT-MP3-handsfreen tar också memorystick så det är en utmärkt lösning om man har en P800 och någon annan telefon (t.ex T39m eller R520m) och vill ha samma låtar i den.

T610 ska bli mycket intressant att prova.

Nu kan man prova telefonen på Sony Ericsson´s hemsida, ser riktigt bra ut!

Här kan ni prova menynsystemet.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
Lite info:

T310
Gsm/gprs-telefon
Mått: 104x49x20 mm
Vikt: 97 gram
Skärm: 256 färger, 101x80 pixlar
MMS
Taltid: 11 tim
Standbytid: 400 tim
Digitalkameran MCA-25 finns som tillbehör

T610
Gsm/gprs-telefon med inbyggd digitalkamera
Mått: 102x44x19 mm
Vikt: 95 gram
Skärm: 65536 färger, 128x160 pixlar
Minne: 2 MB
MMS
Taltid: 14 tim
Standbytid: 315 tim
Programvara för PC följer med (mac???)

Och här kan man testa 610:n virtuellt. DJ-funktionen var lite kul - på ett charmigt onödigt sätt.

Goldbeach, var det något fel på min länk?

Kände på T310 igår. Färgen var silver, mycket snyggt. Till skillnad från t.ex. den orange man sett på en del bilder. Den här kommer nog att bli en riktig hitt. Mer funktioner än T300 och så känns den inte lika klumpig.
Billigast på Pricerunner ligger nu på ca2000kr.
Tror jag ska köpa mig en sån, sedan kan flickvännen få ta den, då T610 släpps.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-21 09:09
Citat:

citera: fler funktioner än 300

På vilket sätt?? Mer än att det medföljer ett spel till (Tony Hawk)

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Goldbeach, var det något fel på min länk?

Oj, sorry.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: sax:

Citat:

citera: fler funktioner än 300

På vilket sätt?? Mer än att det medföljer ett spel till (Tony Hawk)

Skillnader mellan T310 och T300:

T310
Höjd: 104.0 mm
Bredd: 49.0 mm
Tjocklek: 20.0 mm
Modem: Nej
Röststyrning: Ja
Passningstid: 400 tim
Taltid: 11.0 tim
Vikt med standardbatteri: 97 g

T300
Höjd: 106.0 mm
Bredd: 48.0 mm
Tjocklek: 21.0 mm
Modem: Ja
Röststyrning: Nej
Passningstid: 350 tim
Taltid: 7.5 tim
Vikt med standardbatteri: 101 g

Kollar man pricerunners uppgifter så är det ju inte så mycket som skiljer iofs. Var snubben på Expert som sa att den hade fler funktioner. Det enda jag läser av ovan är att den saknar modem, men stödjer röststyrning, samt har bättre bateritider.

Sen har väll T310 32-rösters polyfoni medans T300 bara har 16. Samt att T310 har ir-port.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-21 11:33
Citat:

citera: Kollar man pricerunners uppgifter så är det ju inte så mycket som skiljer iofs. Var snubben på Expert som sa att den hade fler funktioner. Det enda jag läser av ovan är att den saknar modem, men stödjer röststyrning, samt har bättre bateritider.

Sen har väll T310 32-rösters polyfoni medans T300 bara har 16. Samt att T310 har ir-port.

Min T300 har IR-port, så det som skiljer är nog bara att T310 har 32 rösters polyfoni, batteritiden (som är fullt acceptabel i T300) och designen, såklart.

T300 och T310 är väldigt lika, båda har modem, ir, 11 timmar taltid och 400 timmar standby. Det är Pricerunner som skrivit fel på sin site. Skillnaden är design, 24 lagers polyfoniska vs. 32 och några nya spel.

T310 känns riktigt gedigen, och känns som om att den är mycket mindre än T300.

Ja jag fick också känslan av att den var mindre än T300 fast det inte ksiljer så mycket på papperet.

För övrigt så borde väll T300 sjunka i pris nu när T310 är billigare och bättre?

Fick preliminärt leveransdatum på T610 nu, vecka 20. Så nu har nedräkningen börjat... Kommer att köpa den samma dag den dimper ner.

Slutet av juni säger Europolitan. Själv tippar jag juli/augusti.

/Jon - som har förhandsbokat en också

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-03-22 01:23

Kan man förhandsboka happ dags att trippa ner till Vodafone.. fast det är visseligen synd.. T68i är den snyggaste mobilen som någonsin tillverkats.. men färger är viktigt.. och 256 st dont do it anymore..

Tack för all info och bilder! 352x288 är ju VCD-upplösning, duger helt klart! Jag släpar ändå alltid omkring på en större kamera för riktiga bilder.

Bevaka tråden