Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod reparation

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-12 16:34

Min iPod hade betett sig lite konstigt ett tag, så precis innan garantin gick ut så skickade jag iväg den till Apple för att kolla på felet. Nu står det på Apples repair tracking sida att statusen är "Unit Replaced" det borde ju betyda att de bytt ut min iPod (det statusmedelandet står för övrigt inte i help).

Min iPod som jag lämnade in var då iPod 4G utan färgskärm, men ifall de skulle byta ut min iPod kanske jag får en med färgskärm..? heh troligen bara jag som är lite för naiv, de borde ha gamla iPods på lager, eller vad tror ni? Men man kan ju alltid hoppas.

Ifall jag får en med färgskärm så kan jag updatera så kan ni börja förstöra era iPods för att få nya finare

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-12 16:48

om några dagar får du se...
min gissning är att du får motsvarande modell med färgskärm, i och med att den utan väl har dragits från marknaden? (fick som för mig det)

• Oregistrerad
  • 2005-07-12 16:54

Jo den är ju det men dom kanske har sparat några ifall detta skulle hända? aja som du sa så får jag strax se, heh skulle va grymt att få färgskärm

Ursprungligen av mega:

Jo den är ju det men dom kanske har sparat några ifall detta skulle hända? aja som du sa så får jag strax se, heh skulle va grymt att få färgskärm

Tänkte exakt som du när jag skickade in min 4 månader gamla 4G 40Gb:are. Blev jäkligt besviken när jag fick tillbaka den utan några som helst åtgärder. Det är mitt hörlurskontaktuttag i ipoden som visat tecken på glapp och jag har inte varit vårdslös vill jag tillägga. Ingen verkar ha upptäckt felet när jag skickade ipoden med UPS för att få det fixat. Trodde och tänkte hoppfullt att jag skulle få en ny och kanske då en med färgskärm eftersom min 40Gb:are inte tillverkas längre - men icke.
Vet ej fasen vad jag ska göra nu. Det lilla glappet finns kvar och lär inte bli bättre med tiden.
Ha inte för höga förhoppningar angående en uppdaterad ipod returnerad.

Min Ipod är också inne på reparation (pga tjuvström, hos Macforum i Ggb), och de varnade mig för att jag förmodligen blir av med min gravyr. M.a.o. blir det nog en ny, hoppas på en med färgskärm...

...eller så kanske de tycker att den SKA dra tjuvström..?

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-12 19:23

tjuvström på iPod... hur kan detta gå ihop? om de gav några förklaringar villsäga.

Nja, de kanske tycker att en fulladdad Ipod ska dra slut på två dygn även om den varit avstängd... Det tycker inte jag iallafall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-13 08:01

Det är såklart ni inte får nya med färgskärm. Tillverkare sparar en massa exemplar för att just detta.

SonyEricsson tex. har sparat så det räcker i flera år på sina telefoner.

4G är ju inte särskilt gammal. Det skulle kanske ske om ni hade en 1G eller 2G med applecare.

Hehe, jag blir glad även om det "bara" blir en ny likadan...

• Oregistrerad
  • 2005-07-13 15:11

jag fick en sprillans ny likadan, ingen färgskärm dock men jag ärhelt nöjd, den är ju fräsch

Öhh? Nu är den klar, men de hittar inget fel...Ahhh! Varför händer detta mig???

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-13 18:01

upplever du fortfarande samma fel?

Har inte hämtat den än...

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-13 18:04

fick du betala eller gick det på garanti?

Jag vet inte än, men jag är rädd att det blir dyrt. Det är ju ingen som betalar i onödan för en funktionsduglig vara.

Vad har jag gjort för fel, tro? Har min Ipod aldrig varit tillräckligt uppladdad? Då måste det väl vara fel på mätaren?
Har haft den fulladdad, och sen kommit hem från tex en tjänsteresa på tredje dagen och funnit Ipoden helt tom. Hänt två gånger...

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-13 20:56

låter mycket underligt. om det blir dyrt hade det kanske varit bättre att skicka in den direkt till apple, utifall att de har mer koll.
förstår inte heller vad som skulle kunna vara galet faktiskt...

Hmm, jag slipper betala eftersom de säger att de är underbemannade och inte orkar skriva fakturor. Det var ju bra... Får väl se om Ipoden funkar som den ska (dvs att det inte är jag som missbrukar den).

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-14 17:01

haha, det var nog den lustigaste anledningen till att låta dig slippa betala.

1
Bevaka tråden