Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yellow Dog Linux 2.3

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett tips om alternativt OS för den som känner för det, är nyfiken eller har en äldre Mac som inte orkar driva OS X.

Yellow Dog Linux, eller YDL, är en användar- och nybörjarvänlig Linux distribution som baseras på det kända Ret Hat Linux. YDL är specifikt skrivet för PPC arkitektur och Terrasoft Solutions (företaget bakom det) säljer även hårdvara.

Ladda hem YDL 2.3 här! (en ISO på cirka 650 MB)
Läs mer på YDL´s hemsida!

  • Medlem
  • 2003-02-16 21:15

Kan inte boota från Install CD:n!!!
Har jag gjort rätt?
Jag brände .iso filen i Skivavbildning...

[ 16. februari 2003, 21:17: Meddelandet ändrat av: XedoZ ]

Jag kom bara upp i 15 kb/s så jag orkade inte vänta.

Sunet har filerna men jag hittade inte någon ISO-fil bara massa lösa install-filer och paket.... verkade jobbigt.

Det får bli en annan dag.

  • Medlem
  • 2003-02-16 22:50

Jag vill gärna höra mer från användare som kört YDL 2.3 ett tag. Hur är det?

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-16 22:56

YDL 2.3 är fint på datorer som inte klarar Mac OS X, men jag hade problem med att bildskärmsinställningarna ballade ur. Aja, det är välan bara att testa igen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-16 23:38
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Jag kom bara upp i 15 kb/s så jag orkade inte vänta.

Sunet har filerna men jag hittade inte någon ISO-fil bara massa lösa install-filer och paket.... verkade jobbigt.

Det får bli en annan dag.

Här: http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/yellowdog/ ligger .iso-filerna på sjätte posten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-16 23:40
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: XedoZ:
Kan inte boota från Install CD:n!!!
Har jag gjort rätt?
Jag brände .iso filen i Skivavbildning...

När jag laddade hem .iso-filen kunde inte heller jag boota från cd´n. Det är möjligt att det inte ska gå att göra. Gå till supporten på YDLs hemsida och läs mer om hur du installerar. Själv har jag köpt skivan och den kommer med posten i dagarna. Det kändes bättre och säkrare. Annars har du gjort helt rätt vad beträffar skivavbildning osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-17 00:14

Man ska inte montera ISO-filen, bara bränna den!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-17 00:46
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Man ska inte montera ISO-filen, bara bränna den!

Jag har fortfarande inte lyckats få de .iso-filer jag laddat hem att funka...YDL bootar bara en kort stund och sen lägger det av. Dock ska vi kanske ta den här diskussionen här istället...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-17 01:14

Mmm.. Funkade perfekt för mej, brännde i toast, i med skivan, starta om och håll ner c och installera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-17 01:54

Nu kör vi (som sagt) HIT ! Jag tror inte det är meningsfullt att "störa" Filarkivet med längre diskussioner. Alla med?

Edit: No hard feelings Findah!

[ 17. februari 2003, 01:54: Meddelandet ändrat av: PJW ]

  • Medlem
  • 2003-02-17 15:46
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Findah:
Mmm.. Funkade perfekt för mej, brännde i toast, i med skivan, starta om och håll ner c och installera.

Brände du i Toast?
Då har vi nog svaret! Jag brände i Skivavbildning i 10.2 och jag kan inte boota från den skivan. Ska testa... :rolleyes:

1
Bevaka tråden