Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mer krääääääm.

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av bagge:

GoPod skall tydligen fungera, jag har inte testat det själv så kan inte ge några garantier.
http://gopod.free-go.net/

Aha, ny version av gopod, tackar tackar!

tjena!

Har haft min nano nu under en vecka... Måste säga att jag är lite besviken på det här med betteri-tiden! Är det så att till en början använder sig inte nano av batteriets fulla kapacitet? Eller är det bara jag som tittar på bilder och spelar spel samtidigt som jag lyssnar på musik och att det kanske är därför mitt batteri dör ganska snart? Eller är mitt batteri trasigt?
F*n, hade tidigare en Samsung YP-T6 med hela 45tim lång speltid... Visst var jag medveten om att nanos speltid var 14tim innan jag köpte den men har fortfarande inte lyckats klämma ur mer speltid än ca:7-8tim...
Är det fel på min nano?!

  • Medlem
  • 2005-10-03 14:33
Ursprungligen av KeN*CiK:

tjena!

Har haft min nano nu under en vecka... Måste säga att jag är lite besviken på det här med betteri-tiden! Är det så att till en början använder sig inte nanon av batteriets fulla kapacitet? Eller är det bara jag som tittar på bilder och spelar spel samtidigt som jag lyssnar på musik och att det kanske är därför mitt batteri dör ganska snart? Eller är mitt batteri trasigt?
F*n, hade tidigare en Samsung YP-T6 med hela 45tim lång speltid... Visst var jag medveten om att nanons speltid var 14tim innan jag köpte den men har fortfarande inte lyckats klämma ur mer speltid än ca:7-8tim...
Är det fel på min nano?!

Enligt recensioner så kan man få ut uppåt 15 timmars speltid, då gäller det att du bara sätter igång första låten och sedan låter den spela utan att du pillar med andra grejer samtidigt. Det som drar ner batteritiden mest är när man använder skärmen.

Ok... du råkar inte veta, på ett ungefär, hur lång tid batteriet räcker för en "normal användare"?
Tack för svar!

  • Medlem
  • 2005-10-03 15:15
Ursprungligen av KeN*CiK:

Ok... du råkar inte veta, på ett ungefär, hur lång tid batteriet räcker för en "normal användare"?
Tack för svar!

Det beror helt på hur mycket du pillar med den samtidigt som du lyssnar på musik. Du kan testa om ditt batteri håller måttet genom att bara sätta igång spelaren och sedan inte röra den förrän den stänger av sig själv. Spelar den runt 14 timmar så är allt som det ska.

Ok... ska jag göra så snart som möjligt!

  • Medlem
  • 2005-10-05 13:24

Lurar till iPOD

Tjena, jag är på väg och ska köpa min första iPOD (Nano) men har blivit lite tveksam efter att varit inne i en affär i Stockholm där kille påstod att ljudet i Nano skulle bli dåligt om jag inte hade iPOD orginal lurar. Vet ni om detta stämmer. Jag har ett par Koss plugg.

Fungerade riktigt bra med gopod, har kopplat in ett par små freestyle-högtalare i ipoden, och det låter väl inte så mkt bättre, men det är bättre än innan då det var så lågt att jag inte kunde lyssna på en låt utan att sitta bredvid spelaren. Nu kommer man kunna ta med den ut i parken till våren. Och jag kan ligga i sängen och lyssna på musik, när jag inte vill koppla in den till stereon i vardagsrummet.

Min iPod hittas inte av gopod

Någon som har haft problem?

  • Medlem
  • 2005-11-10 15:56
Ursprungligen av hipshot:

Min iPod hittas inte av gopod

Någon som har haft problem?

gopod hittar min ipod men det händer inget om jag tar bort volymspärren, det är samma volym. nån som vet nåt annat program värt att testa?

gopod för 2G?

Gopod funkar tydligen inte för 2G-spelaren. I deras egen kommentar skriver de bara att det (för 1 och 2G-spelare) är relativt lätt att utföra manövern...
Nån som har tips?

...och dessutom - varför är det så viktigt att kommentera batterilivslängd i en tråd ägnad åt 'the volumecap'?

Det där med lurarna är bara dynga, ta det lurar du tycker är skönast och låter bäst!

Själv använder jag Koss sparkplug och lurarna anpassade för ipod i den menningen att dom har gjort extra kännsliga. Ljud med lurarna är så högt att om jag skulle häva ljudspärren så skulle jag bli döv om jag höjde till max volym.

Tycker det verkar som det där varierar ganska mycket, själv har jag aldrig mer än 50% och tror aldrig att nån ens skulle komma på tanken att lyssna på 100%. Använder dom vanliga iPod-lurarna.

Ursprungligen av ekko90:

Tycker det verkar som det där varierar ganska mycket, själv har jag aldrig mer än 50% och tror aldrig att nån ens skulle komma på tanken att lyssna på 100%. Använder dom vanliga iPod-lurarna.

Håller med dig där!

Lyssnar väl på cirka 70 % med mina Lanyard-headphones och det är det rätt bra kräm i lurarna, känns inte som det låter lika högt när jag provar med Porta Pro, då får jag höja ljudet ytterligare.

här har du kräm!

hej. ladda ner ett program som heter "gopod" annars kan du få det av mig om du inte hitatr det. ge mig din mail så bifogar jag det i ett mail.

när du har programmet kopplar du in din ipod. gå in på programmet och tryck på knappen så att låset öppnas..nu kan du spela tills du blir döv:D

ladda ner "gopod" om ni inte hittar det kan ni få det av mig. skicka mailen bara.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-18 21:39

Någon som vet om GoPod fungerar på iPod G5? Mera känd som iPoden med video ...

Bevaka tråden