Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fyra datorväskor

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kör för tillfället med Tucano Second Skin tillsammans med en haglöfs shosho 30

Denna väska verkar intressant till min blivande powerbook http://www.boblbee.com/

Kvalité är ju a & o

Någon som vet ifall man kan köpa dem i Sverige, förutom på nätet?
Vill ju känna å klämma på dem

//Daniel

Senast redigerat 2004-02-26 21:17
Ursprungligen av macgunde:

Någon som vet ifall man kan köpa dem i Sverige, förutom på nätet?
Vill ju känna å klämma på dem

//Daniel

Mja du, det vore väl skumt om de inte fanns i Sverige. Det är ju Jonas Blanking som designat dem, Jag råkar händelsevis sitta jämte deras kontor i Malmö. För dig är det väl närmst med INNE på Kungsgatan 15, Växjö, 0470-777758 eller kanske Sko-Sven i Markaryd 0433-71424 eller kanske Jönköping (DESIGNBUTIKEN på Ö Storgatan) eller då LIZA DESIGN på Jarnvagsgatan 6 i Gislaved 0371-12718. (Allt står på deras sajt faktiskt...!)

Ska nog till Växjö snart, måste bara känna på dem

När jag köpte min stora Boblbee väska för ca: 2 år sedan så hade jag problem med att beställa från deras webbsida så jag ringde dom - dom sålde den då direkt till mig och 2-3 dagar senare var det bara att hämta den på posten. Sitter grymt bra på kroppen när man spänt åt båda remmarna ( midjan samt över bröstet ). Fast om/när man åker typ buss/spårvagn så får man allt röra sig försiktigt, är lätt att dunka in den i huvudet på medpassagerarna .)

Frågan är vilken av modellerna man ska välja...
Ska bli kul att klämma å testa dem lite

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 10:28

ACME MADE gör väldigt fina och bra datorväskor, de är stabila och mjuk insida som skyddar din power/ibook. Den finns till alla macar och i en mängd olika färger och mönster.

ACME MADE

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-27 18:42

Den där ser ut som en sminkväska från mitten av 60-talet!

Dough

Hedgrenväskan i detta test - jag hittar den faktiskt inte i nån affär. Hjälp?

EDIT: jag hittade den i och för sig på Macoteket, men undrar om någon vet om den finns i Malmö, så man kan känna på den och testa lite. Dessutom har Macoteket bara den i svart, och i en storlek. Skulle vara schysst att testa en mindre variant. Hjälp någon?

Senast redigerat 2004-03-04 14:41

Någon som testat Boa.XL från Booq ?

http://www.booqbags.com/Detail.bok?no=60

Den rymmer ju en PB17" men tänkte i sådanna fall använda den till en PB15".

Nu har det gått ett tag sedan testet genomfördes, är de som har köpt Hedgren-väskan fortfarande nöjda med den? Är det någonting negativt med väskan? Har Hedgrens väska möjlighet att innehålla både skolböcker och mac utan att datorn blir manglad?

Har det kommit ut någon ny väska den senaste tiden som speciellt rekommenderas?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-05 12:48

Vuxna män bär inte ryggsäck ; )

  • Medlem
  • 2005-06-05 17:03
Ursprungligen av Krillo:

Vuxna män bär inte ryggsäck ; )

...pfft, jo dom som tycker det är praktiskt med fria händer. Det är väldigt praktiskt med PB:n i ryggsäck när man cyklar förbi bilköerna i Gbg.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-06-05 17:10

Var kan man köpa Hedgren-väskan nuförtiden?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-06-12 13:21

Ingen som vet?

  • Medlem
  • 2005-09-04 23:50

Kickar igång den här gamla tråden, är också sugen på Hedgrenryggsäcken och har hittat vettig återförsäljare på nätet som har den. Där omnämns den som "stor". Vilken modell var det bollman köpte? Har hittat en i röd o svart som är sjukt fräck och som jag överväger att köpa å det snaraste...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Kickar igång den här gamla tråden, är också sugen på Hedgrenryggsäcken och har hittat vettig återförsäljare på nätet som har den. Där omnämns den som "stor". Vilken modell var det bollman köpte? Har hittat en i röd o svart som är sjukt fräck och som jag överväger att köpa å det snaraste...

Hoj Korsriddaren, är du i Malmö nåt, så skicka ett PM dan innan så tar jag med väskan till jobbet så kan du komma upp och kolla.

(Jag har den stora)

  • Medlem
  • 2005-09-20 02:14
Ursprungligen av sjovall:

Hoj Korsriddaren, är du i Malmö nåt, så skicka ett PM dan innan så tar jag med väskan till jobbet så kan du komma upp och kolla.

(Jag har den stora)

Tackar igen för det fina erbjudandet, men gjorde idag trots allt slag i saken och beställde en från Dustin. Var i valet och kvalet om jag skulle ha den svart och röda eller den helsvarta. Det blev den helsvarta. Blir nog mer gångbara i olika sammanhang. Den kommer förhoppningsvis i morgon

  • Medlem
  • 2005-09-05 00:32

Det tackar man extremt mycket för Bor i Lund men kommer att börja plugga i Malmö snart som sagt och då kunde detta vara trevligt. Återkommer med PM när det blir aktuellt. Tack igen

Bevaka tråden